Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
040037 SE Seminar Marketing (MA) (2023W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 11.09.2023 09:00 bis Fr 22.09.2023 12:00
- Anmeldung von Di 26.09.2023 09:00 bis Mi 27.09.2023 12:00
- Abmeldung bis Fr 20.10.2023 23:59
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 04.10. 11:30 - 14:45 Seminarraum 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Mittwoch 29.11. 09:45 - 16:30 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Dienstag 30.01. 09:45 - 16:30 Seminarraum 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Mittwoch 31.01. 09:00 - 16:30 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
The final grade consists of three components:
Group presentation (45%)
Participation (10%)
Final report (45%)Participants will be assigned to groups of three and will work on a pre-defined topic or research question (students’ preferences will be taken into consideration whenever possible). Each group will receive a few references which will serve as a starting point for the investigation. The groups will need to identify and critically discuss all the relevant literature. We also appreciate if the investigation is enriched with additional data (these might include analyses of industry practices, expert interviews, case study, analysis of available secondary data, etc.). We expect participants to develop new research insights and highlight also relevant research opportunities.
Group presentation (45%)
Participation (10%)
Final report (45%)Participants will be assigned to groups of three and will work on a pre-defined topic or research question (students’ preferences will be taken into consideration whenever possible). Each group will receive a few references which will serve as a starting point for the investigation. The groups will need to identify and critically discuss all the relevant literature. We also appreciate if the investigation is enriched with additional data (these might include analyses of industry practices, expert interviews, case study, analysis of available secondary data, etc.). We expect participants to develop new research insights and highlight also relevant research opportunities.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Students achieving less than 50% will fail the course and need to retake the course. Attendance in the first class is required. Class attendance is expected throughout the seminar.≥ 90%: 1
≥ 80%: 2
≥ 65%: 3
≥ 50%: 4
< 50%: 5 (fail)
≥ 80%: 2
≥ 65%: 3
≥ 50%: 4
< 50%: 5 (fail)
Literatur
To be announced.
Gruppe 2
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 06.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 13.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 20.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 27.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 03.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 10.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 17.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 24.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 15.12. 15:00 - 16:30 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 12.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 19.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 26.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Ziel der Lehrveranstaltung ist die Analyse, Präsentation und kritische Dokumentation von Studien zur Werbeforschung und die Verfassung der Seminararbeit im Rahmen eines Literaturseminars. In den beiden ersten Einheiten führt der Kursleiter in die Thematik ein. Die beiden nachfolgenden Blöcke haben eine Individuelle Gruppenbesprechung und die abschließende Endpräsentation zum Inhalt. Die Seminararbeit ist in deutscher Sprache zu verfassen und am Ende des Semesters abzugeben.
Mehr Informationen finden Sie hier: https://marketing.univie.ac.at/studium/master/lvs-im-wintersemester/
Mehr Informationen finden Sie hier: https://marketing.univie.ac.at/studium/master/lvs-im-wintersemester/
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Folgende Teilleistungen ergeben die Endnote:
• Schriftliche Seminararbeit 60 Prozent
• Endpräsentation 40 Prozent
• Schriftliche Seminararbeit 60 Prozent
• Endpräsentation 40 Prozent
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Für eine positive Absolvierung des Kurses sind insgesamt mindestens 50 Prozent notwendig. Der positive Notenbereich wird zu gleichen Anteilen aufgeteilt. Die Seminararbeit wird innerhalb einer Gruppe verfasst. Der Kurs verwendet Turnitin zur Plagiatsprüfung.
Literatur
Basisliteratur
Tellis, G.J. (2004): Effective Advertising – Understanding When, How, and Why Advertising Works, Sage (als e-book über die Bibliothek erhältlich).
Zusatzliteratur
Lilien, G.L., Rangaswamy, A., De Bruyn, A. (2017): Principles of Marketing Engineering and Analytics, 3rd ed., DecisionPro (insb. Chapter 8: The Digital, Online Revolution in Marketing, 229-255).
Tellis, G.J. (2004): Effective Advertising – Understanding When, How, and Why Advertising Works, Sage (als e-book über die Bibliothek erhältlich).
Zusatzliteratur
Lilien, G.L., Rangaswamy, A., De Bruyn, A. (2017): Principles of Marketing Engineering and Analytics, 3rd ed., DecisionPro (insb. Chapter 8: The Digital, Online Revolution in Marketing, 229-255).
Information
Prüfungsstoff
Performance will be assessed based on the seminar paper (group report), the group presentation, and class participation (individual).
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Di 30.01.2024 13:05
• Familiarize students with emerging topics within the broader field of marketing.
• Improve students’ understanding of scientific work and increase their ability to synthesize relevant findings.
• Increase students’ analytical skills and their ability to link conceptual / theoretical knowledge to practical implications.
• Improve students’ academic writing skills, as well as their communications and presentation skills.