Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
040086 VO Management I - Marketing (MA) (2024W)
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
Details
Sprache: Englisch
Prüfungstermine
-
Montag
25.11.2024
13:15 - 14:45
Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß - Montag 27.01.2025 08:00 - 09:30 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- N Montag 24.02.2025 11:30 - 13:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 07.10. 13:15 - 14:45 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Montag 14.10. 13:15 - 14:45 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Montag 21.10. 13:15 - 14:45 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Montag 28.10. 13:15 - 14:45 Digital
- Montag 04.11. 13:15 - 14:45 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Montag 18.11. 13:15 - 14:45 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Marketing is a complex business function that requires a balance of analytical and synthetic thinking. This course introduces a series of frameworks and tools that can be used to a) solve general business problems and b) develop specific marketing strategies and programs.The course is oriented around understanding the three Cs (customers, company and competitors), developing a strategy for the chosen product/market(s), and translating this strategy into more specific plans through the elements of the marketing mix, the four Ps (product offering, pricing, promotion and physical distribution). Course materials are provided via Moodle.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Evaluation of performance will be based on a multiple choice (one correct choice per question). Please note that you need to register separately for the exam.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
1 ≥ 88%
2 ≥ 75%
3 ≥ 63%
4 ≥ 50%
5 < 50%
2 ≥ 75%
3 ≥ 63%
4 ≥ 50%
5 < 50%
Prüfungsstoff
• Kotler, Ph. / Keller, K.L. / Chernev, A. (2022): Marketing Management, 16th Global Edition, Pearson.
• Slides via Moodle
• Videos and readings
• Slides via Moodle
• Videos and readings
Literatur
The course will be administered via the online leaning plattform Moodle; to get access, you need to register via U:SPACE (no "first come, first serve" principle). You will also get a detailed Syllabus on Moodle. Please check this syllabus regularly (it will be constantly updated).For more information, please visit: https://marketing.univie.ac.at/studium/master/lehrveranstaltungen/
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Di 26.11.2024 11:25