Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
040088 UE Empirical Methods I (MA) (2017S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 15.02.2017 09:00 bis Mi 22.02.2017 12:00
- Abmeldung bis Di 14.03.2017 23:59
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 20.03. 16:45 - 20:00 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Dienstag 21.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Dienstag 21.03. 16:45 - 18:15 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Mittwoch 22.03. 08:00 - 14:45 PC-Seminarraum 2 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Untergeschoß
- Mittwoch 10.05. 13:15 - 16:30 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Mittwoch 10.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal 7 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Dienstag 20.06. 15:00 - 20:00 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Lectures
Discussions
Student Presentations
In-class exercises
Discussions
Student Presentations
In-class exercises
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Overview and in-depth knowledge of the fundamental data collection methods in management research
Ability to assess quality of empirical research in management
Developing a research design for an empirical study
Practical experience by conducting a study on a management related issue
Ability to assess quality of empirical research in management
Developing a research design for an empirical study
Practical experience by conducting a study on a management related issue
Prüfungsstoff
Lectures
In-class experiments (Simple examples)
Discussions
Student Presentations
In-class experiments (Simple examples)
Discussions
Student Presentations
Literatur
TBA
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:28
This is the first part of a two semester course and covers the required tools and stages to collecting empirical data (e.g. research design, measurement, methods of data collection), with a special focus on data relevant to our field (e.g. firm-level data).
As the main topic, we will focus on recent empirical research in strategy and organizational design. Students will participate by reading and presenting articles about interesting empirical research papers. Knowledge gained in this course is applied in a class project where students will actively develop the necessary steps for conducting their own empirical research projects. Thus, students are expected to design and conduct an empirical study on a management-related topic of their own choice.