Universität Wien

040116 VO ABWL Marketing I (2015W)

3.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften

Details

max. 999 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Prüfungstermine

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

1. exam: 25.01.2016 (18:30): HS 1 and HS 4

  • Montag 12.10. 18:30 - 20:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Montag 19.10. 18:30 - 20:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Montag 09.11. 18:30 - 20:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Montag 16.11. 18:30 - 20:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Montag 23.11. 18:30 - 21:30 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Montag 30.11. 18:30 - 20:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Montag 07.12. 18:30 - 20:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Montag 14.12. 18:30 - 20:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Montag 11.01. 18:30 - 20:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Montag 18.01. 18:30 - 20:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Montag 25.01. 18:30 - 20:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
    Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
    Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Donnerstag 03.03. 20:00 - 21:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Mittwoch 11.05. 16:45 - 17:45 Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
    Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 28.06. 16:45 - 17:45 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
    Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Introduction: Marketing Environment, Marketing Research, Consumer Behavior
Strategic Marketing: Market Segmentation, Targeting, Positioning, Strategic Planning and Marketing Strategy
Marketing Mix: Product Decisions and Branding, Marketing of Services, Distribution and Channel Management, Marketing Communication, Pricing Strategies

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

The exam consists of 50 multiple choice questions. There are 4-5 answer choices per question of which only one is correct. The exam will be based on the assigned chapters and the material on the course website. The exam time is 60 min.
In order to be admitted to the exam, you need to register via U:SPACE.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The course is an introductory course in the field of marketing. Its purpose is to provide a general understanding of the process of marketing, its role in business today, strategic marketing decisions, and the major aspects of the marketing mix: product and services planning and development, pricing, marketing communication, and distribution.
After passing this course, you will have gained a solid understanding of the concept of marketing and its role/function in organizations as well as its application in business.

Prüfungsstoff

Literatur

Kotler, P./Keller, K./Brady, M./Goodman, M/Hansen, T. (2012). Marketing Management, 2nd European edition, Pearson
ISBN: 978-0-273-74361-3 http://amzn.to/16mXU1H
Additional material such as lecture slides will be provided on the course website.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:28