Universität Wien
Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

040210 VK Corporate Social Responsibility of the International Firm (2018S)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 60 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Prüfungstermin am 27.6.2018

  • Freitag 04.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 08.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal 10 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 11.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 15.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal 10 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 18.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 22.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal 10 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 25.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 29.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal 10 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 01.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 05.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 08.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 12.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 15.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 19.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 22.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Mittwoch 27.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This course will offer an introduction to theory and concepts in corporate social responsibility (CSR). The focus will be on understanding a CSR perspective towards a firm’s strategic planning so that a firm is/should be managed in the interests of a broad set of stakeholders to achieve maximum economic and social value over time.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

This course aims to promote students’ analytical thinking and active learning about a sustainable business model for the twenty first century. The course introduces students to foundations of CSR in general, and basics of strategic thinking towards CSR, in particular. Further, the objective is to develop students’ ability to apply CSR concepts to practical business situations.
This course combines a lecture-centered approach with a student-centered approach to learning. Thus, students are expected to actively participate in class discussions and read the provided course materials.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

• 30% class participation and assignments
• 30% presentation
• 40% final written exam
The course is held in English. Minimum requirement for a pass grade is 50%.

Prüfungsstoff

Materials covered during the course

Literatur

The course is initially based on the book of: Chandler and Werther (2014), Strategic Corporate Social Responsibility: Stakeholders, Globalization, and Sustainable Value Creation. SAGE Publications, Inc. Further readings will be provided during the course time.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:28