Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
040386 KU Building Blocks of Marketing: Marketing Research (MA) (2024S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 12.02.2024 09:00 bis Mi 21.02.2024 12:00
- Anmeldung von Mo 26.02.2024 09:00 bis Di 27.02.2024 12:00
- Abmeldung bis Di 12.03.2024 23:59
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
Mit der Anmeldung zu diesem Kurs erklären Sie sich damit einverstanden, dass die automatisierte Plagiatssoftware Turnitin Ihre Daten (z. B. Projektarbeiten, Seminararbeiten, Prüfungen etc.) verarbeitet und speichert.
max. 50 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 07.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 14.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 21.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 11.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 18.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
-
Donnerstag
25.04.
15:00 - 16:30
Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß - Donnerstag 16.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 23.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 06.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 13.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 20.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
-
Donnerstag
27.06.
15:00 - 16:30
Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Folgende Teilleistungen ergeben die Endnote:
• Kurztest zur Semestermitte 10 Punkte
• Abschlusstest zum Semesterende 30 Punkte
• Projekt (Präsentation und schriftliche Ausarbeitung) 30 Punkte
• Kurztest zur Semestermitte 10 Punkte
• Abschlusstest zum Semesterende 30 Punkte
• Projekt (Präsentation und schriftliche Ausarbeitung) 30 Punkte
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Für eine positive Absolvierung des Kurses sind insgesamt mindestens 35 Punkte notwendig. Möglichkeiten zur Wiederholung versäumter oder mangelhaft absolvierter Teilleistungen können nicht angeboten werden. Die Projektarbeit erfolgt innerhalb einer Projektgruppe. Alle Mitglieder einer Projektgruppe erhalten dieselbe Punkteanzahl für die Projektarbeit. Der Kurs verwendet Turnitin zur Plagiatsprüfung.
Der positive Notenbereich wird zu gleichen Anteilen aufgeteilt.
Der positive Notenbereich wird zu gleichen Anteilen aufgeteilt.
Prüfungsstoff
Da nicht alle Inhalte im Rahmen des Vortrags abgedeckt werden, ist das begleitende Studium der angegebenen Literatur erforderlich.
Literatur
Iacobucci, D., Churchill, G. A. Jr. (2022): Marketing Research – Methodological Foundations, 13th ed., Earlie Lite Books, Nashville.
Gruppe 2
By registering for this course, you agree that the automated plagiarism software Turnitin processes and stores your data (i.e. project work, seminar papers, exams, etc.).
max. 50 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 05.03. 16:45 - 18:15 Hörsaal 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Dienstag 19.03. 16:45 - 18:15 Hörsaal 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Dienstag 09.04. 16:45 - 18:15 Hörsaal 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Dienstag 16.04. 16:45 - 18:15 Hörsaal 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Dienstag 30.04. 16:45 - 18:15 Hörsaal 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Dienstag 07.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Dienstag 14.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Dienstag 21.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Dienstag 28.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Dienstag 04.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Dienstag 11.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Target audienceThis course is aimed in particular at students of the Master's degree in Business Administration who have chosen "Marketing & International Marketing" as a major or minor and at students of the Master's degree in International Business Administration who have chosen "Marketing & International Marketing" in the in-depth phase.This course is also open to students from other programs as well as guest students who are aiming for a specialization in marketing and who meet the study requirements.Erasmus students must have successfully completed a basic/introductory marketing course at their home university. To be able to attend the course they must hand in a relevant transcript/certificate by March 6th, 2024.Objectives & ContentThe course seeks to introduce core concepts and techniques associated with the design and execution of marketing research projects. It focuses particularly on the research process, data collection issues, questionnaire design, sampling and measurement.Course structureTheoretical content will be explained in a lecture.More information here: https://marketing.univie.ac.at/en/teaching/master/courses/
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Theoretical content will be explained in a lecture. Please note: the accompanying study of the literature is absolutely necessary, since not all content can be covered within the framework of the lecture.This course is a continuing university course with an ongoing examination. The total performance assessment is based on the following partial performances:Participation 20%
Midterm exam 35 %
Final Exam 45 %
Midterm exam 35 %
Final Exam 45 %
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
By registering for this course, you agree that the automated plagiarism software Turnitin processes and stores your data (i.e. project work, seminar papers, exams, etc.).Registered students who, for whatever reason, are not able to take the course must de-register elec-tronically. The latest date by which the course can be dropped is March 12th. Students who decide to drop the course after this deadline will be graded with 5 (failed).It is absolutely essential that all registered students attend the first session on March 5th 2024 (Introduc-tion) as failure to do so will result in their exclusion from the course. Students should also regularly check our homepage for any changes in dates/times or locations.The assessment of the overall performance of the participants is determined as follows:1 ≥ 88 %
2 ≥ 75 %
3 ≥ 63 %
4 ≥ 50 %
5 < 50 %Students who fail must repeat the entire course (and must register in the usual way next time the course is offered). There are no opportunities for make-ups offered.
2 ≥ 75 %
3 ≥ 63 %
4 ≥ 50 %
5 < 50 %Students who fail must repeat the entire course (and must register in the usual way next time the course is offered). There are no opportunities for make-ups offered.
Prüfungsstoff
- textbook
- additional readings
- material covered in classPlease note: the accompanying study of the literature is absolutely necessary, since not all content can be covered within the framework of the lecture.
- additional readings
- material covered in classPlease note: the accompanying study of the literature is absolutely necessary, since not all content can be covered within the framework of the lecture.
Literatur
Selected journal articles and/or videos may be used to further support students’ understanding of marketing research. These articles and videos will be placed on Moodle and students informed accordingly.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mi 31.07.2024 11:25
Dieser Kurs steht zudem auch Studierenden anderer Studienrichtungen sowie Gaststudierenden offen, die eine Spezialisierung im Marketing anstreben und die studienrechtlichen Voraussetzungen erfüllen.Mehr Information hier: https://marketing.univie.ac.at/studium/master/lehrveranstaltungen/