Universität Wien
Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

040386 KU Building Blocks of Marketing 1: Marketing Research (MA) (2025S)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Zusammenfassung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.

Gruppen

Gruppe 1

Mit der Anmeldung zu diesem Kurs erklären Sie sich damit einverstanden, dass die automatisierte Plagiatssoftware Turnitin Ihre Daten (z. B. Projektarbeiten, Seminararbeiten, Prüfungen etc.) verarbeitet und speichert.

max. 50 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Donnerstag 13.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Donnerstag 20.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Donnerstag 27.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Donnerstag 03.04. 13:15 - 14:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Donnerstag 10.04. 13:15 - 14:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
    Hörsaal 17 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Donnerstag 08.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Donnerstag 15.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Donnerstag 22.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Donnerstag 05.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Donnerstag 12.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Montag 16.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal 17 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Donnerstag 26.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Donnerstag 26.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock

Gruppe 2

By registering for this course, you agree that the automated plagiarism software Turnitin processes and stores your data (i.e. project work, seminar papers, exams, etc.).

max. 50 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Dienstag 11.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 18.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 25.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 01.04. 09:45 - 11:15 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 08.04. 09:45 - 11:15 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 29.04. 09:45 - 11:15 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 06.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 13.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 20.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 27.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 03.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 10.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 17.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Dienstag 24.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Target audience

This course is aimed in particular at students of the Master's degree in Business Administration who have chosen "Marketing & International Marketing" as a major or minor and at students of the Master's degree in International Business Administration who have chosen "Marketing & International Marketing" in the in-depth phase.

This course is also open to students from other programs and guest students aiming for a specialization in marketing and meeting the study requirements.

Erasmus students must have completed a basic or introductory marketing course at their home university. To attend the course, they must hand in a relevant transcript/certificate by March 3rd, 2025.

Objectives & Content

The course introduces core concepts and techniques associated with the design and execution of marketing research projects. It focuses on the research process, data collection issues, questionnaire design, sampling, and measurement.

Course structure

Theoretical content will be explained in a lecture.

More information here: https://marketing.univie.ac.at/en/teaching/master/courses/

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

This course is a continuing university course with an ongoing examination. The total performance assessment is based on the following partial performances:

Participation 20%
Midterm exam 35 %
Final exam 45 %

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

By registering for this course, you agree that the automated plagiarism software Turnitin processes and stores your data (i.e. project work, seminar papers, exams, etc.).

Registered students who, for whatever reason, are unable to take the course must de-register electronically. The latest date by which the course can be dropped is March 11th. Students who decide to drop the course after this deadline will be graded with 5 (failed).

All registered students must attend the first session on March 4th, 2025 (Introduction) as failure to do so will result in their exclusion from the course. Students should also regularly check our homepage for any changes in dates/times or locations.

The assessment of the overall performance of the participants is determined as follows:

1 ≥ 88 %
2 ≥ 75 %
3 ≥ 63 %
4 ≥ 50 %
5 < 50 %

No make-up exams are offered; students who fail must repeat the entire course (and must register in the usual way next time the course is offered).

Prüfungsstoff

Material covered in class

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Di 21.01.2025 15:45