Universität Wien
Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

040921 VK IM: International Market Entry Decision (2014S)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 50 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

2.Prüfungstermin: MO 29.09.2014 16.00-18.00 Ort: Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß

  • Freitag 14.03. 10:00 - 14:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 21.03. 10:00 - 14:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 28.03. 10:00 - 14:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 04.04. 10:00 - 14:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 11.04. 10:00 - 14:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 02.05. 10:00 - 14:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 16.05. 10:00 - 14:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 30.05. 10:00 - 14:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 06.06. 10:00 - 14:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 13.06. 10:00 - 14:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Dienstag 17.06. 16:00 - 18:00 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 20.06. 10:00 - 14:00 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This module is concerned with the market entry decision of the multinational firm. It consists of two parts: (a) Theories of market entry modes of the multinational firm, and (b) empirical applications in different industries. It gives an overview of the theoretical approaches of the market entry modes of the multinational firm. The theoretical foundation and the empirical applications of the following market entry modes are discussed: Direct and indirect export, licensing, strategic alliances (non-equity and equity arrangements), franchising, brownfield investments, greenfield investments and mergers & acquisitions as well as market entry of SMEs and start-ups. This module will consist of seminar presentations.

Goals
The goal of this course is to familiarize students with a broad range of theoretical and practical perspectives on international market entry strategies.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Prüfungsstoff

This module will consist of lectures, literature discussion and presentations

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:29