Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
040921 KU International Market Entry (MA) (2017S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Organization of the Course
1. Lectures (including public lectures - http://im.univie.ac.at/windsperger/im-public-lectures/?no_cache=1)
2. Literature discussion
1. Lectures (including public lectures - http://im.univie.ac.at/windsperger/im-public-lectures/?no_cache=1)
2. Literature discussion
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 15.02.2017 09:00 bis Mi 22.02.2017 12:00
- Anmeldung von Mo 27.02.2017 09:00 bis Di 28.02.2017 09:00
- Abmeldung bis Di 14.03.2017 23:59
Details
max. 70 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
FR 09.06.2017 09:45-13:00 BIG Hörsaal im Tiefparterre, Hauptgebäude der Universität, Universitätsring 1
- Freitag 10.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 31.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 31.03. 11:30 - 13:00 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 07.04. 09:45 - 13:00 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 28.04. 09:45 - 13:00 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 05.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 12.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Freitag 19.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 26.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 02.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 02.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Freitag 16.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 23.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Freitag 23.06. 11:30 - 13:00 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
-
Freitag
30.06.
09:45 - 13:00
Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock - Montag 25.09. 16:45 - 18:15 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Evaluation - Total points (100)
a. 6 individual summaries from 6 different topics (30). The relevant articles are published on the elearning platform: MOODLE.
The summary must include:
1. Summary of the authors arguments (2 pages);
2. Critique: Discuss the strength and weaknesses of the study (1-2 pages).
b. Active participation in the class and the public lectures (20).
MINIMUM attendance: 75 %
c. Exam (50); minimum 40 %!Bonuspoints: 15 for Case Study Presentation
a. 6 individual summaries from 6 different topics (30). The relevant articles are published on the elearning platform: MOODLE.
The summary must include:
1. Summary of the authors arguments (2 pages);
2. Critique: Discuss the strength and weaknesses of the study (1-2 pages).
b. Active participation in the class and the public lectures (20).
MINIMUM attendance: 75 %
c. Exam (50); minimum 40 %!Bonuspoints: 15 for Case Study Presentation
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
This module will consist of lectures, literature discussion and presentations
Literatur
Introductory Literature
L. S. Welch, G. R. G. Benito, B. Peterson (2007), Foreign Operation Methods.
L. S. Welch, G. R. G. Benito, B. Peterson (2007), Foreign Operation Methods.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:29
(2) Resource-based Theory, Institutional Theory of ME and Hierarchical Mode of Market Entry
(3) Culture and Choice of Market Entry
(4) Exporting and Export Intermediaries
(5) Ownership and Control under different Market Entry Modes
(6) Equity Modes of Market Entry: Greenfield, Acquisition, Brownfield Investment
(7) Non-Equity Modes of Market Entry
(8) Market Entry and Strategy
(9) Choice of Market Entry and Sequential Entry
(10) Choice of Market Entry of Manufacturing and Service Firms
(11) Choice of Market Entry of SMEs, Start-ups and Born-Global Firms
(12) Market Entry in Transition Economies and Market Exit Decision