Universität Wien
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060075 VO Advanced Archaeological Theory: key concepts (2019W)

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Details

Sprache: Englisch

Prüfungstermine

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Mittwoch 02.10. 14:30 - 16:00 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
  • Mittwoch 09.10. 14:30 - 16:00 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
  • Mittwoch 16.10. 14:30 - 16:00 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
  • Mittwoch 23.10. 14:30 - 16:00 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
  • Mittwoch 30.10. 14:30 - 16:00 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
  • Mittwoch 06.11. 14:30 - 16:00 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
  • Mittwoch 13.11. 14:30 - 16:00 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
  • Mittwoch 20.11. 14:30 - 16:00 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
  • Mittwoch 27.11. 14:30 - 16:00 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
  • Mittwoch 04.12. 14:30 - 16:00 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
  • Mittwoch 11.12. 14:30 - 16:00 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
  • Mittwoch 08.01. 14:30 - 16:00 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
  • Mittwoch 15.01. 14:30 - 16:00 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
  • Mittwoch 22.01. 14:30 - 16:00 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
  • Mittwoch 29.01. 14:30 - 16:00 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This module is geared to deepening awareness of archaeological theory in its interdisciplinary context, providing a basic cognitive toolkit for advanced students. It provides a contemporary perspective on the identification of distinct disciplinary areas in terms of (i) agreed central theory across relavant themes (ii) agreed central thematics; discussion of multi- and inter-disciplinarity and the encouragement of multiple working hypotheses; consideration of the problem of relativism and the emergence of standpoint theory and ‘strong objectivity’. Application of such thinking in moving beyond disciplinary/interdiscipinary contexts and towards transdisciplinary contexts which engage with stakeholders such as the public, industry, politicians, schools, and targeted professional and interest groups; challenge of the new genomics, resurgent culture evolutionism, and the re-engagement of the biological and cognitive in culture-history.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

15-page essay

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Prüfungsstoff

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Do 21.03.2024 00:10