060075 VO Middle Stone Age vs. Middle Palaeolithic (2024W)
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
Details
max. 12 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Prüfungstermine
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 02.10. 12:00 - 14:30 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
- Mittwoch 09.10. 12:00 - 14:30 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
- Mittwoch 16.10. 12:00 - 14:30 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
- Mittwoch 04.12. 12:00 - 14:30 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
- Mittwoch 11.12. 12:00 - 14:30 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
- Mittwoch 18.12. 12:00 - 14:30 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
- Mittwoch 15.01. 12:00 - 14:30 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
- Mittwoch 22.01. 12:00 - 14:30 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
- Mittwoch 29.01. 12:00 - 14:30 Seminarraum 13 Franz-Klein-Gasse 1 4.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
The lectures and the assessment will be entirely in English.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The lectures and the assessment will be entirely in English.
Previous attendance of an Introduction in Palaeolithic Archaeology (or similar) strongly advised.Points and grades of the final grade:
Points grade
100-87 1
86-75 2
74-63 3
62-51 4
50-0 5
Previous attendance of an Introduction in Palaeolithic Archaeology (or similar) strongly advised.Points and grades of the final grade:
Points grade
100-87 1
86-75 2
74-63 3
62-51 4
50-0 5
Prüfungsstoff
Topics of the course.
Literatur
Required readings for the course will include journal papers, book chapters, and books. A detailed reading list will be made available on Moodle.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mi 15.01.2025 12:26
On the successful completion of this course students should have acquired a detailed knowledge about the Middle Stone Age and the Middle Palaeolithic, their relevance to current debates in the field and our understanding of human evolution and the deep prehistory of our species.