120004 AR Freies Wahlfach (2010W)
Teaching English at the (pre)primary level
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 13.09.2010 00:00 bis So 26.09.2010 23:59
- Anmeldung von Mi 29.09.2010 00:00 bis Di 05.10.2010 23:59
- Abmeldung bis So 31.10.2010 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 13.10. 10:00 - 12:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 20.10. 10:00 - 12:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 27.10. 10:00 - 12:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 03.11. 10:00 - 12:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 10.11. 10:00 - 12:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 17.11. 10:00 - 12:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 24.11. 10:00 - 12:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 01.12. 10:00 - 12:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 15.12. 10:00 - 12:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 12.01. 10:00 - 12:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 19.01. 10:00 - 12:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 26.01. 10:00 - 12:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Participation in class activities and discussions based on background reading and completion of a portfolio.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The aim of this course is to help students to make use of their professional English in a young learner's language learning setting by familiarizing them with some basic issues of early ELT methodology.
Prüfungsstoff
Interactive class, peer teaching and peer observation, group work, role-play, presentation, simulation and discussion.
Literatur
Cameron, L. 2001: Teaching English to Young Learners. CUP
Legutke, M. K. et al. 2009: Teaching English in the Primary School. KlettPlus: Lists of literature and materials will be provided in class
Legutke, M. K. et al. 2009: Teaching English in the Primary School. KlettPlus: Lists of literature and materials will be provided in class
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: Diplom 343, UF 344;
Code/Modul: 721-723;
Lehrinhalt: 12-0056
Code/Modul: 721-723;
Lehrinhalt: 12-0056
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33
- Theories of first and second language acquisition
- Young learners and foreign language learning
- General information on aspects of the primary school curriculum
- Didactic principles in early language education
- Autonomous learning: Learner's differences and teacher's roles
- Basic models of teaching EFL to young learners
- Topics: EAC and mini-CLIL
- The Communicative Approach for primary students
- Teaching listening and teaching speaking
- Classroom management and classroom discourse
- Lesson planning and lesson observation
- Ready to use materials and tools such as games, songs, rhymes, etcThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers. Assessment will be mainly based on portfolios.