Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
120020 UE BEd 10: Wahlbereich für Studierende des Lehramts (PM) - PH Wien (2022S)
Methods and Strategies for Teaching at Lower Secondary School (MS): A toolbox for learning in a hetereogenous environment
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
DIGITAL
PH-WIEN
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Di 15.02.2022 00:00 bis Do 24.02.2022 11:59
- Abmeldung bis Do 31.03.2022 23:59
Details
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
* 4 sessions (see dates above) via Zoom
* Materials, assignments etc. via Moodle
- Freitag 25.03. 08:00 - 10:30 Digital
- Freitag 29.04. 08:00 - 11:15 Digital
- Freitag 20.05. 08:00 - 11:15 Digital
- Freitag 10.06. 08:00 - 11:15 Digital
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
• active participation (discussions, group work, e-learning tasks etc)
• reading assignments
• Presentation
• Learning Journal
• reading assignments
• Presentation
• Learning Journal
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Regular attendance 80% (12UE)Class participation 30%
Reading assignments 20%
Presentation 20%
Learning Journal 30%Grading scale: 1 (sehr gut) 100-90%; 2 (gut) 89-80%; 3 (befriedigend), 79-70%; 4 (genügend) 69-60%; 5 (nicht genügend) 59-0%.
Reading assignments 20%
Presentation 20%
Learning Journal 30%Grading scale: 1 (sehr gut) 100-90%; 2 (gut) 89-80%; 3 (befriedigend), 79-70%; 4 (genügend) 69-60%; 5 (nicht genügend) 59-0%.
Prüfungsstoff
Course Portfolio / Learning Journal
Reading assignments
e-learning tasks
Reading assignments
e-learning tasks
Literatur
Allison, Chelsea B. 2018. Teaching Outside the Box: Student and Teacher Perceptions of Flexible Learning Environments Outside the 21st Century Classroom. Dissertation. Denton, Texas.Fecho, Bob, Falter, Michelle, Hong Xiaoli. 2015. Teaching Outside the Box but Inside the Standards. Making Room for Dialogue. Teachers College Press.Fuhrman Bryant, Lois Mary. 2011. Teaching Outside the Box Instead of to the Test. Rose Dog Books.Johnson, LueAnne. 2015. Teaching Outside the Box: How to Grab Your Students By Their Brains. 3rd ed. Jossey-Bass.Further literature will be announced /provided on the Moodle-course.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
BEd 046 Modul 10
Lehrinhalt: 12-0320
Lehrinhalt: 12-0320
Letzte Änderung: Do 11.05.2023 11:33
Objectives:
• Defining teaching In- and Outside the Box & discovering one’s individual comfort zone
• Analyzing the learners’ box by defining the learning needs and objectives of learning in the ELT classroom
• Knowing a variety of different creative methods in all 4 skills (listening, speaking, reading, writing)
• Designing a lesson plan and activities outside the box