Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
120020 UE BEd 10: Wahlbereich für Studierende des Lehramts (PM) - PH Wien (2024S)
Methods and Strategies for Teaching at Lower Secondary School (MS): A toolbox for learning in a hetereogenous environment
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
PH-WIEN
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 12.02.2024 00:00 bis Mo 19.02.2024 12:00
- Abmeldung bis So 31.03.2024 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
• Freitag 26.04. & Freitag 24.5.: Termine Online Phase zum Selbststudium – KEINE Zoom-Treffen
• alle anderen Termine Lehrveranstaltung via Zoom
- Freitag 08.03. 08:00 - 11:20 Digital
- Freitag 22.03. 08:00 - 11:20 Digital
- Freitag 12.04. 08:00 - 11:20 Digital
- Freitag 26.04. 08:00 - 10:20
- Freitag 26.04. 08:00 - 11:20 Digital
- Freitag 03.05. 08:00 - 11:20 Digital
- Freitag 17.05. 08:00 - 10:20
- Freitag 17.05. 08:00 - 11:20 Digital
- Freitag 24.05. 08:00 - 11:20 Digital
- Freitag 14.06. 08:00 - 11:20 Digital
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
• active participation (discussions, group work, e-learning tasks etc)
• reading assignments
• Presentation
• Learning Journal
• reading assignments
• Presentation
• Learning Journal
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Regular attendance 80% (= 19 UE online sessions ) = precondition• Flipped Learning 30%
• Reading assignments 20%
• Presentation 20%
• Learning Journal 30%Grading scale: 1 (sehr gut) 100-90%; 2 (gut) 89-80%; 3 (befriedigend), 79-70%; 4 (genügend) 69-60%; 5 (nicht genügend) 59-0%.
• Reading assignments 20%
• Presentation 20%
• Learning Journal 30%Grading scale: 1 (sehr gut) 100-90%; 2 (gut) 89-80%; 3 (befriedigend), 79-70%; 4 (genügend) 69-60%; 5 (nicht genügend) 59-0%.
Prüfungsstoff
• Learning Journal
• Reading assignments
• e-learning tasks
• Mini-Presentation
• Reading assignments
• e-learning tasks
• Mini-Presentation
Literatur
Allison, Chelsea B. 2018. Teaching Outside the Box: Student and Teacher Perceptions of Flexible Learning Environments Outside the 21st Century Classroom. Dissertation. Denton, Texas.Eisenmann, Maria. 2019. Differentiation and Individualization. UTB.Fecho, Bob, Falter, Michelle, Hong Xiaoli. 2015. Teaching Outside the Box but Inside the Standards. Making Room for Dialogue. Teachers College Press.Fuhrman Bryant, Lois Mary. 2011. Teaching Outside the Box Instead of to the Test. Rose Dog Books.Johnson, LueAnne. 2015. Teaching Outside the Box: How to Grab Your Students By Their Brains. 3rd ed. Jossey-Bass.Further literature will be announced /provided on the Moodle-course.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
BEd 046 Modul 10
Lehrinhalt: 12-0543
Lehrinhalt: 12-0543
Letzte Änderung: Mi 15.05.2024 19:09
• Defining teaching In- and Outside the Box & discovering one’s individual comfort zone
• Analyzing the learners’ box by defining the learning needs and objectives of learning in the ELT classroom
• Defining the Austrian Middle School (MS)
• iKMPLUS as an external evaluation tool for language development
• Lesson planning based on intern and extern assessment of pupils' needs
• Knowing a variety of different creative methods in all 4 skills (listening, speaking, reading, writing) at level A2/B1
• Analysing and designing activities with a focus on differentiationMethods:
• synchronous and asynchronous e-learning via Moodle and Zoom
• individual/pairwork/groupwork
• flipped teaching
• mini-presentationsThis course is fully digital (access links will be sent out in due time).