Universität Wien
Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

120021 SE MEd 03: SE Applied Research Seminar (2022W)

Focus: Literature

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 19 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Donnerstag 06.10. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Donnerstag 13.10. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Donnerstag 20.10. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Donnerstag 27.10. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Donnerstag 03.11. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Donnerstag 10.11. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Donnerstag 17.11. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Donnerstag 24.11. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Donnerstag 01.12. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Donnerstag 15.12. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Donnerstag 12.01. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Donnerstag 19.01. 18:30 - 20:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
  • Donnerstag 26.01. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Applied Research Seminar: Short Fiction and short Novels in the EFL Classroom

This course focuses on a selection of texts which tend to be considered all-time classics in the context of the EFL classroom: faerie tales, nursery rhymes, fables, coming-of-age fiction, young adult fiction, initiation stories, (imperialist) adventure stories, social and political satire, dystopian fiction etc.

Students will apply their research skills in our discussions, give a presentation (in teams of 2), and write an essay (ca. 800 words). One focus of the essay will be how these and related texts may be included in EFL classroom, esp. the field of secondary education.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Essay: 50%
Presentation: 25%
Participation / Study Questions: 25%

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Attendance is obligatory (max. 2 absences)
A maximum of 100 points can be achieved.
0-59 = Nicht genügend
60-69= Genügend
70 -79= Befriedigend
80 - 89= Gut
90-100 = Sehr gut

Prüfungsstoff

All aspects covered in class.

Literatur

Texts to be discussed in class:
"Little Red Riding Hood", Washington Irving, "Rip van Winkle", Oscar Wilde, "The Canterville Ghost", James Joyce, "Eveline", "The Sisters", Katherine Mansfield, "The Garden Party", Enid Blyton, Famous Five on a Treasure Island, George Orwell, Animal Farm, Joyce Carol Oates, "Small Avalanches", etc.

Secondary Literature:
Carrie Hintz & Eric L. Tribunella. Reading Children’s Literature: A Critical Introduction. Second Edition. Broadview Press: Ontario, 2019.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: MEd 046/507
Code/Modul: MEd 03
Lehrinhalt: 12-4830

Letzte Änderung: Di 13.12.2022 15:08