Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
120021 SE MEd 03: SE Applied Research Seminar (2022W)
Focus: Literature
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 05.09.2022 00:00 bis Mo 19.09.2022 08:00
- Abmeldung bis Mo 31.10.2022 23:59
Details
max. 19 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 06.10. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 13.10. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 20.10. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 27.10. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 03.11. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 10.11. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 17.11. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 24.11. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 01.12. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 15.12. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 12.01. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 19.01. 18:30 - 20:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Donnerstag 26.01. 18:30 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Applied Research Seminar: Short Fiction and short Novels in the EFL ClassroomThis course focuses on a selection of texts which tend to be considered all-time classics in the context of the EFL classroom: faerie tales, nursery rhymes, fables, coming-of-age fiction, young adult fiction, initiation stories, (imperialist) adventure stories, social and political satire, dystopian fiction etc.Students will apply their research skills in our discussions, give a presentation (in teams of 2), and write an essay (ca. 800 words). One focus of the essay will be how these and related texts may be included in EFL classroom, esp. the field of secondary education.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Essay: 50%
Presentation: 25%
Participation / Study Questions: 25%
Presentation: 25%
Participation / Study Questions: 25%
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Attendance is obligatory (max. 2 absences)
A maximum of 100 points can be achieved.
0-59 = Nicht genügend
60-69= Genügend
70 -79= Befriedigend
80 - 89= Gut
90-100 = Sehr gut
A maximum of 100 points can be achieved.
0-59 = Nicht genügend
60-69= Genügend
70 -79= Befriedigend
80 - 89= Gut
90-100 = Sehr gut
Prüfungsstoff
All aspects covered in class.
Literatur
Texts to be discussed in class:
"Little Red Riding Hood", Washington Irving, "Rip van Winkle", Oscar Wilde, "The Canterville Ghost", James Joyce, "Eveline", "The Sisters", Katherine Mansfield, "The Garden Party", Enid Blyton, Famous Five on a Treasure Island, George Orwell, Animal Farm, Joyce Carol Oates, "Small Avalanches", etc.Secondary Literature:
Carrie Hintz & Eric L. Tribunella. Reading Children’s Literature: A Critical Introduction. Second Edition. Broadview Press: Ontario, 2019.
"Little Red Riding Hood", Washington Irving, "Rip van Winkle", Oscar Wilde, "The Canterville Ghost", James Joyce, "Eveline", "The Sisters", Katherine Mansfield, "The Garden Party", Enid Blyton, Famous Five on a Treasure Island, George Orwell, Animal Farm, Joyce Carol Oates, "Small Avalanches", etc.Secondary Literature:
Carrie Hintz & Eric L. Tribunella. Reading Children’s Literature: A Critical Introduction. Second Edition. Broadview Press: Ontario, 2019.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: MEd 046/507
Code/Modul: MEd 03
Lehrinhalt: 12-4830
Code/Modul: MEd 03
Lehrinhalt: 12-4830
Letzte Änderung: Di 13.12.2022 15:08