Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
120023 AR Linguistics course (interactive) 223/224 (2011S)
Approaches to Second Language Learning
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 07.02.2011 00:00 bis So 20.02.2011 23:59
- Anmeldung von Mi 23.02.2011 00:00 bis Di 01.03.2011 23:59
- Abmeldung bis Do 31.03.2011 23:59
Details
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 10.03. 12:00 - 14:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Donnerstag 24.03. 12:00 - 14:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Donnerstag 07.04. 12:00 - 14:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Donnerstag 05.05. 12:00 - 14:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Donnerstag 19.05. 12:00 - 14:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Donnerstag 16.06. 12:00 - 14:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Donnerstag 30.06. 12:00 - 14:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This course provides a survey of a number of different approaches to the learning/acquisition of a second language (innatist, cognitive, functional, socio-cultural, etc). In addition, students will be encouraged to reflect on the possible links between second language acquisition research and language pedagogy. Foundational, compulsory reading material will be provided, which covers key concepts and issues in SLA and language learning/teaching. Students will supplement this material with their own research on a particular paradigm. This will form the basis of a class presentation and discussion as well as a written assignment.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Class presentation on a particular theory/approach to language learning; short summary and commentary of an article written from one of the theoretical perspectives covered in the course; course participation (class discussions, group work, assignments).
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The goals of this course are:i) to familiarise students with a range of approaches taken in the literature to the learning/acquisition of a second language;
ii) to critically reflect on established theories of second language learning;
iii) to make a connection between theoretical approaches to the learning of a second language and possible practical applications of theoretical insights in language pedagogy.
ii) to critically reflect on established theories of second language learning;
iii) to make a connection between theoretical approaches to the learning of a second language and possible practical applications of theoretical insights in language pedagogy.
Prüfungsstoff
Discussions of regular set readings, interactive group work, mini lecture-format presentations, student research and presentations
Literatur
Required reading will be made available.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: Diplom 343, UF 344;
Code/Modul: 223, 224, 223-225;
Lehrinhalt: 12-0028
Code/Modul: 223, 224, 223-225;
Lehrinhalt: 12-0028
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33