Universität Wien
Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

120031 AR Literature Course (interactive) 323/324 (2009S)

Flash Fiction: Very Short Literary Forms

1.50 ECTS (1.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Diese LVA gilt für das Diplomstudium (UniStG) und das Lehramt UF Englisch (UniStG).

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Dienstag 10.03. 16:00 - 17:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Dienstag 17.03. 16:00 - 17:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Dienstag 24.03. 16:00 - 17:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Dienstag 31.03. 16:00 - 17:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Dienstag 21.04. 16:00 - 17:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Dienstag 28.04. 16:00 - 17:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Dienstag 05.05. 16:00 - 17:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Dienstag 12.05. 16:00 - 17:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Dienstag 19.05. 16:00 - 17:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Dienstag 26.05. 16:00 - 17:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Dienstag 09.06. 16:00 - 17:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Dienstag 16.06. 16:00 - 17:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Dienstag 23.06. 16:00 - 17:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Dienstag 30.06. 16:00 - 17:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

In order to allow readers access to a fictional world, they need to be given a certain amount of world-specific information and an emotional anchor point. With flash fiction, ultra-short poems, one-act plays, comic strips and short films, this seems a feat impossible to achieve. In this course we will adopt a broad approach embracing cognitive literary studies, reader-reception theory and narratology to analyse extreme textual brevity as a phenomenon which seems directly opposed to two of the basic preconditions of literature's manifold aims: reader involvement and the creation of consistent fictional worlds.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Assessment will be on the basis of active participation, an oral report and a short written summary.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

This course aims at a) presenting elements of reader-reception theory b) teaching a basic analytical toolkit c) enabling students to apply their knowledge and skills in their own projects d) encouraging theory-grounded creative writing projects.

Prüfungsstoff

Lecture, group work, home study, oral presentation, short written summary.

Literatur

A reader will be provided.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

323, 324

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33