120097 UE Themenspezifische Lehrveranstaltung (Fachdidaktik) (2010W)
Pedagogical Grammar
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 13.09.2010 00:00 bis So 26.09.2010 23:59
- Anmeldung von Mi 29.09.2010 00:00 bis Di 05.10.2010 23:59
- Abmeldung bis So 31.10.2010 23:59
Details
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 13.10. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 20.10. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 27.10. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 03.11. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 10.11. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 17.11. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 24.11. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 01.12. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 15.12. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 12.01. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 19.01. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 26.01. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This course addresses the different ways in which grammar teaching has been addressed in language teaching, and the pros and cons of various approaches. Key concepts that are examined include implicit versus explicit grammar teaching, inductive and deductive approaches, error treatment, and various types of grammar practice. The course then focuses on recent developments in grammar teaching such as Larsen-Freeman's notion of "grammaring", and current insights from cognitive grammar, concept-based teaching and lexical approaches. Students will experience, analyze and evaluate various types of grammar activities, and design a grammar lesson incorporating a variety of authentic materials and activities.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
1. A grammar lesson plan, using authentic materials and tasks
2. Participation in demonstrations, discussions and mini-lessons.
2. Participation in demonstrations, discussions and mini-lessons.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Some communicative approaches, as well as content-based classes, have struggled to integrate a systematic focus on formal aspects of language and explicit teaching of grammar. The aim of this class is to raise awareness of the problems and possibilities of integrating grammar teaching into communicative and content-based classes.
Prüfungsstoff
Discussions, designing grammar tasks, class presentations (mini lessons, demos), group work. Learning platform: MOODLE.
Literatur
Required Textbook: Larsen-Freeman, D. (2003): Teaching language: From grammar to grammaring. Boston, MA: Heinle.
Other readings will be made available.
Other readings will be made available.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: Diplom 343, UF 344, ME 812;
Code/Modul: 622, 623, 625/626, ME3, ME5;
Lehrinhalt: 12-0280
Code/Modul: 622, 623, 625/626, ME3, ME5;
Lehrinhalt: 12-0280
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33