Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
120141 UE Introduction to Language Teaching I (2007W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
anrechenbar als K 603. Anrechenbar für Schwerpunktmodul Spracherwerb/Sprachunterricht I für 343 (ECTS: 4.00).
Details
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 12.10. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 19.10. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 09.11. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 16.11. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 23.11. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 30.11. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 07.12. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 14.12. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 11.01. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 18.01. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 25.01. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The objectives of this course are to prepare students for the Schulpraktikum by focusing on the diverse roles and tasks of the EFL teacher, the basic concepts of CLT, lesson planning, classroom management and practical teaching techniques, as well as observation criteria.
Prüfungsstoff
interactive
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
601, K 603
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33
· Teacher's roles
· Language learners and foreign language learning
· Presenting and explaining
· Classroom management, classroom language
· Lesson observation
· Planning lessons
· The communicative classroom
· Teaching vocabulary and teaching listening
· Language teaching games
· General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.Assessment will be mainly based on portfolios.