120152 UE Speaking activities that work (2007W)
Themenspezifischer Kurs Fachdidaktik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
anrechenbar als K 602; anrechenbar für das Modul Spracherwerb/Sprachdidaktik II (Diplomstudium 343): ECTS: 4P
Details
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 11.10. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Donnerstag 18.10. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Donnerstag 25.10. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Donnerstag 08.11. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Donnerstag 15.11. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Donnerstag 22.11. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Donnerstag 29.11. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Donnerstag 06.12. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Donnerstag 13.12. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Donnerstag 10.01. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Donnerstag 17.01. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Donnerstag 24.01. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Donnerstag 31.01. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
"It is much more difficult to get learners to express themselves freely than it is to extract right answers in a controlled exercise." (Penny Ur: Discussions that work)Assessment will be mainly based on participation in class discussions and participants' teaching projects.In this course we will therefore discuss major issues in teaching speaking and will look at various techniques that provide learners with meaningful and motivating reasons for speaking. A special emphasis will be put on drama in the language classroom.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Participants will have the opportunity to visit schools and put some of their ideas into practice.
Literatur
Core reading:
Thornbury, Scott. 2005. How to teach speaking. Harlow: Longman.
Thornbury, Scott. 2005. How to teach speaking. Harlow: Longman.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
624, 622, 623, 625, 626, K 602
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33