120157 AR Pragmatics and language teaching (2007W)
Linguistics course 223
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Details
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 15.10. 12:00 - 13:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Montag 22.10. 12:00 - 13:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Montag 29.10. 12:00 - 13:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Montag 05.11. 12:00 - 13:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Montag 12.11. 12:00 - 13:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Montag 19.11. 12:00 - 13:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Montag 26.11. 12:00 - 13:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Montag 03.12. 12:00 - 13:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Montag 10.12. 12:00 - 13:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Montag 17.12. 12:00 - 13:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Montag 07.01. 12:00 - 13:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Montag 14.01. 12:00 - 13:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Montag 21.01. 12:00 - 13:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Montag 28.01. 12:00 - 13:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
interactive
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
223, 224
Letzte Änderung: Mi 09.09.2020 00:22
a) the relevance of theoretical and methodological issues to the language teacher, e.g. the scope of pragmatics with relation to semantics vs. psycho- and sociolinguistics; pragmatics as a language level vs. a perspective on language; data collection techniques;
b) micropragmatic notions as compared to their semantic equivalents: presupposition, deixis, implicature, speech acts and how to teach them;
c) macro-pragmatic notions: social pragmatics, cross-cultural pragmatics, and pragmatic competence - do teachers need them?
d) detailed problems: the structure of conversation, pragmatic failure, pragmatic particles, etc.