Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
120157 AR Linguistics course (interactive) 223/224 (2009W)
Bilingualism (Course b)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Diese LVA gilt für das Diplomstudium (UniStG) und das Lehramt UF Englisch (UniStG).
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Di 15.09.2009 14:00 bis Mo 28.09.2009 14:00
- Anmeldung von Fr 02.10.2009 14:00 bis Do 08.10.2009 14:00
- Abmeldung bis Sa 31.10.2009 23:59
Details
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 14.10. 11:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 21.10. 11:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 28.10. 11:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 04.11. 11:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 11.11. 11:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 18.11. 11:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 25.11. 11:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 02.12. 11:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 09.12. 11:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 16.12. 11:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 13.01. 11:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 20.01. 11:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 27.01. 11:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
The class will begin with a review of basic terms and concepts, including 'languages' and 'dialects', the dialect continuum, standard, national and official languages, language varieties, factors of variation. These concepts will then be used to illustrate a series of brief case-studies of societal bi- and multi-lingualism, e.g. Malta, Finland, Belgium, Wales, Luxembourg, the Amazon basin, the USA, New Zealand and India. Finally, different types of individual bilingualism will be discussed (e.g. balanced, dominant, receptive, childhood bilingualism etc.), as well as code-switching, and attitudes to bilingualism.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
i) an essay to be handed in in January (about 3,000 words) and (ii) a classroom task, details of which will be provided during the first session.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The aim of the class is twofold: to familiarise students with a number of fundamental sociolinguistic concepts, and to encourage them to reflect on their own personal and social identities as language learners and users.
Prüfungsstoff
After the initial, theoretical phase, the class will largely consist of the description and discussion of specific examples of bilingual situations and behaviour, drawing where possible on the students' own experience.
Literatur
Students are expected to prepare for the course by reading at least Section I (pages 1 - 89) of Edith Harding-Esch and Philip Riley The Bilingual Family (Second edition 2003, Cambridge University Press). Books available at FACULTAS bookshop. A selective bibliography will be distributed in class.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Diplom 343, UF 344
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33