Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
120157 AR Linguistics course (interactive) 223/224 (2011S)
Analysing and teaching spoken English
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Dr Julia Huettner, University of SouthamptonBlockveranstaltung8. April
27. Mai
17 Juni
27. Mai
17 Juni
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 07.02.2011 00:00 bis So 20.02.2011 23:59
- Anmeldung von Mi 23.02.2011 00:00 bis Di 01.03.2011 23:59
- Abmeldung bis Do 31.03.2011 23:59
Details
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 08.04. 14:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Freitag 27.05. 14:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Freitag 17.06. 14:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Class participation, presentation, mini-paper.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
In this course, students will gain specialized knowledge in the area of
the analysis of spoken English. Students will reflect critically on the
relevance of theoretical and empirical insights for learning and teaching
spoken English and on issues particularly pertinent to this area.
the analysis of spoken English. Students will reflect critically on the
relevance of theoretical and empirical insights for learning and teaching
spoken English and on issues particularly pertinent to this area.
Prüfungsstoff
lecturer-led information sessions, interactive group-work, student
presentations, discussions.
presentations, discussions.
Literatur
Reading list will be provided for each block seminar
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: Diplom 343, UF 344;
Code/Modul: 223, 224, 223-225;
Lehrinhalt: 12-0028
Code/Modul: 223, 224, 223-225;
Lehrinhalt: 12-0028
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33
is often the explicit aim of foreign language learners and their teachers.
Research into spoken English has addressed its nature from a variety of
paradigms, including cognitive and sociolinguistic ones. In this course,
we will address a range of theoretical frameworks and relevant
methodologies for the analysis of spoken language and relate these to the
learning and teaching of spoken English. We will also address current and
critical issues in the teaching of spoken English, including the
definition of core descriptors, such as 'fluency' and on the factors
involved in students' 'willingness to communicate'.