Universität Wien

120166 AR Language and Identity (2007W)

Linguistics course 225

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Anrechenbar für das applied linguistics -Modul (Schwerpunktbereich UniStG-Studienplan). Für UF Englisch als 223 anrechenbar (ECTS: 1.50) bzw. als freies Wahlfach.

Details

Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Mittwoch 10.10. 16:45 - 18:15 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
  • Mittwoch 17.10. 16:45 - 18:15 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
  • Mittwoch 24.10. 16:45 - 18:15 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
  • Mittwoch 31.10. 16:45 - 18:15 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
  • Mittwoch 07.11. 16:45 - 18:15 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
  • Mittwoch 14.11. 16:45 - 18:15 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
  • Mittwoch 21.11. 16:45 - 18:15 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
  • Mittwoch 28.11. 16:45 - 18:15 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
  • Mittwoch 05.12. 16:45 - 18:15 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
  • Mittwoch 12.12. 16:45 - 18:15 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
  • Mittwoch 09.01. 16:45 - 18:15 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
  • Mittwoch 16.01. 16:45 - 18:15 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
  • Mittwoch 23.01. 16:45 - 18:15 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
  • Mittwoch 30.01. 16:45 - 18:15 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This course introduces a number of approaches to understanding the way in which language is involved in the construction and indexing of social identity. The role of language in the identities associated with discourses of nation, ethnicity, race, culture, disability, gender and sexuality are examined. Language is also crucial to the ongoing performance of identity in face-to-face interaction, and the question of the way in which larger social identities are mediated within the face-to- face environment is discussed. The implications of these theories for processes and outcomes of language learning are considered, with particular reference to the learning and spread of English, and the role of English in multilingual and immigrant social contexts.

Assessment: Class presentations and a student project

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Prüfungsstoff

Literatur

Book of readings

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

225, 226, 228, 236, 238, 223, 722, K518, K 531, K532

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33