Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
121192 UE Practical Phonetics and Oral Communication Skills 1 (BR) (2024S)
British English
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 12.02.2024 00:00 bis Mo 19.02.2024 12:00
- Abmeldung bis So 31.03.2024 23:59
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 11.03. 15:00 - 16:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 18.03. 15:00 - 16:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 08.04. 15:00 - 16:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 15.04. 15:00 - 16:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 22.04. 15:00 - 16:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 29.04. 15:00 - 16:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 06.05. 15:00 - 16:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 13.05. 15:00 - 16:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 27.05. 15:00 - 16:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 03.06. 15:00 - 16:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 10.06. 15:00 - 16:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 17.06. 15:00 - 16:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 24.06. 15:00 - 16:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Gruppe 2
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 13.03. 10:15 - 11:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 20.03. 10:15 - 11:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 10.04. 10:15 - 11:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 17.04. 10:15 - 11:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 24.04. 10:15 - 11:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 08.05. 10:15 - 11:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 15.05. 10:15 - 11:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 22.05. 10:15 - 11:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 29.05. 10:15 - 11:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 05.06. 10:15 - 11:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 12.06. 10:15 - 11:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 19.06. 10:15 - 11:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 26.06. 10:15 - 11:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Gruppe 3
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 07.03. 18:15 - 19:45 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 14.03. 18:15 - 19:45 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 21.03. 18:15 - 19:45 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 11.04. 18:15 - 19:45 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 18.04. 18:15 - 19:45 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 25.04. 18:15 - 19:45 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 02.05. 18:15 - 19:45 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 16.05. 18:15 - 19:45 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 23.05. 18:15 - 19:45 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 06.06. 18:15 - 19:45 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 13.06. 18:15 - 19:45 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 20.06. 18:15 - 19:45 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 27.06. 18:15 - 19:45 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Gruppe 4
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 11.03. 08:15 - 09:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 18.03. 08:15 - 09:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 08.04. 08:15 - 09:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 15.04. 08:15 - 09:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 22.04. 08:15 - 09:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 29.04. 08:15 - 09:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 06.05. 08:15 - 09:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 13.05. 08:15 - 09:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 27.05. 08:15 - 09:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 03.06. 08:15 - 09:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 10.06. 08:15 - 09:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 17.06. 08:15 - 09:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 24.06. 08:15 - 09:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Assessment is based on an oral exam at the end of term (online), consisting of three parts:
1. reading aloud a prepared text
2. prepared talk
3. spontaneous response to given prompts
Mini presentation;
Theory test (on site, no aids permitted);
Portfolio on practical phonetics;
Class participation
1. reading aloud a prepared text
2. prepared talk
3. spontaneous response to given prompts
Mini presentation;
Theory test (on site, no aids permitted);
Portfolio on practical phonetics;
Class participation
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Attendance (max. 2 absences)Language Lab sessions (obligatory but not assessed, max. 2 absences)1. In-class mini presentation (obligatory but not assessed)2. Theory component (30%):
- Portfolio on practical phonetics
- Theory test (on site): With a theory test score of 10 out of 30 points or below, the final course grade cannot be better than 4 (Genügend).3. Final oral exam (online, must be positive) (70%):
15 minutes, 3 parts:
- Reading aloud a prepared text
- Prepared talk
- Spontaneous response to given promptsPrerequisites for taking the exam: in-class presentation, portfolioGrading scale:
1 (Sehr gut) 100-90%
2 (Gut) 89-80%
3 (Befriedigend) 79-70%
4 (Genügend) 69-60%
5 (Nicht genügend) 59-0%Your work may be subjected to the plagiarism detection software Turnitin. The lecturer may arrange individual meetings to ask you questions about your submissions.
- Portfolio on practical phonetics
- Theory test (on site): With a theory test score of 10 out of 30 points or below, the final course grade cannot be better than 4 (Genügend).3. Final oral exam (online, must be positive) (70%):
15 minutes, 3 parts:
- Reading aloud a prepared text
- Prepared talk
- Spontaneous response to given promptsPrerequisites for taking the exam: in-class presentation, portfolioGrading scale:
1 (Sehr gut) 100-90%
2 (Gut) 89-80%
3 (Befriedigend) 79-70%
4 (Genügend) 69-60%
5 (Nicht genügend) 59-0%Your work may be subjected to the plagiarism detection software Turnitin. The lecturer may arrange individual meetings to ask you questions about your submissions.
Prüfungsstoff
Continuous assessment is based on what is covered in the course; relevant materials will be provided in class and on Moodle.
Literatur
Required reading is included in the Portfolio, which is available on Moodle. Further reading will be recommended in class and on Moodle.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: BA 612; BEd 046 / 407
Code/Modul: BA04.1; BEd 06.1
Lehrinhalt: 12-4661
Code/Modul: BA04.1; BEd 06.1
Lehrinhalt: 12-4661
Letzte Änderung: Mo 11.03.2024 00:02
Building on the knowledge in phonetics and phonology acquired in the "Introduction to the Study of Language 1" or "Introduction to English Linguistics" lectures, this course further elaborates the main aspects of English pronunciation at both the segmental and suprasegmental level, and provides ample opportunity for practice. There are courses taking either American or British English as their teaching models. It is recommended that students choose the accent they feel corresponds most closely to their English or the accent they can identify with most.Aims:
- to improve students’ pronunciation
- to improve students’ oral presentation and reading skills- to improve students’ communication skills
- to reinforce students’ theoretical background in practical phonetics (including transcription)Methods: Communicative language practice based on the discussion of theoretical concepts, presentations