Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
122051 PS PS Linguistics (2016W)
Variation and Change in Present Day English Syntax / BEd (046) 9.1
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Do 15.09.2016 00:00 bis Do 22.09.2016 23:59
- Abmeldung bis Mo 31.10.2016 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 11.10. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 18.10. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 25.10. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 08.11. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 15.11. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 22.11. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 29.11. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 06.12. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 13.12. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 10.01. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 17.01. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 24.01. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 31.01. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Each student will choose one syntactic phenomenon/construction which has been undergoing observable change in the last decades (e.g. future reference Im gonna be there, increase of progressive form Im loving it, alternative adverb formation Come quick!, decrease of present perfect usage I didnt do it yet, increase of kind of, sort of, dropping of 3rd person -s, regularization of irregular plural and past forms
). By using the Corpus of Contemporary American English (COCA) or the British National Corpus (BNC), empirical data will be elicited and analyzed. The results of this data analysis will be presented in a 20 min group presentation (power point) and in a written proseminar paper (written individually).
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
This interactive course involves discussions, group work and presentations. Course evaluation is based on regular attendance (max. 2 absences), class participation (readings, smaller assignments, contributions in class) 10%, an oral in-class presentation 25%, a paper proposal 20% and a written seminar paper 45%.
Prüfungsstoff
Literatur
Materials will be provided in class. Please note that there is a moodle platform for this course.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: BEd 046 / 407
Code/Modul: BEd 09.1
Lehrinhalt: 12-2045
Code/Modul: BEd 09.1
Lehrinhalt: 12-2045
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33
Why and how does a language change (external social reasons, cognitive internal reasons, )?
How can language change be modelled and which linguistic levels are mostly being affected?
How can linguistic variation and change be detected in the data?
Why is it important that teachers are aware of variation and language change? How should it affect their teaching?Another aim of this course in to show students what it means to work empirically and how to write an academic paper in linguistics.