Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
122228 SE Linguistics Seminar / MA applied linguistics & TEFL (2015W)
Classroom Discourse
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 16.09.2015 00:00 bis Mo 21.09.2015 23:59
- Anmeldung von Mi 30.09.2015 00:00 bis So 04.10.2015 23:59
- Abmeldung bis Sa 31.10.2015 23:59
Details
max. 21 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 16.10. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Freitag 23.10. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Freitag 30.10. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Freitag 06.11. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Freitag 13.11. 08:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Freitag 27.11. 08:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Freitag 04.12. 08:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Freitag 11.12. 08:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Freitag 18.12. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Freitag 08.01. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Freitag 15.01. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Freitag 22.01. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Freitag 29.01. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This course deals with classroom interaction as a specific form of institutionalised discourse. Given the complex relationship between language, interaction and learning, we will be concerned with the linguistic practices that are observable in English-medium content subject and in EFL/ESL classrooms in secondary and tertiary settings. During the introductory phase of the seminar we will discuss the main features of classroom interaction, the relevance of classroom discourse to teaching and learning as well as different models of linguistic analysis that can be used to investigate classroom discourse. After the initial phase, participants will work on their individual projects and present some of their insights in oral presentations (to be held in December). The final phase of the seminar and semester will be reserved for working on the written research papers. Attendance at all blocked sessions is obligatory.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Seminar paper, oral presentation, class participation, online discussions, assignments and quizzes
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The participants will become familiar with the linguistic specificities and pedagogical implications of classroom interaction and its relevance for the education process. They will get to know different forms of analysing spoken discourse and will undertake their own analyses of a select corpus of classroom interaction according to a specific theoretical and methodological perspective chosen by them.
Prüfungsstoff
Mini-lectures, reading, interactive discussion, group work, assignments, presentations, individual research papers
Literatur
Walsh, Steve. 2011. Exploring Classroom Discourse. Language in Action. London: Routledge.
Further required readings will be made available during the semester.
Further required readings will be made available during the semester.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: MA812; UF 344
Code/Modul: MA 05; UF 4.2.3-222
Lehrinhalt: 12-0146
Code/Modul: MA 05; UF 4.2.3-222
Lehrinhalt: 12-0146
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33