Universität Wien
Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

122231 AR Linguistics Course (interactive) (2013W)

The mental lexicon: Language learning and Teaching Perspectives

1.50 ECTS (1.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Donnerstag 10.10. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 24.10. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 07.11. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 21.11. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 05.12. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 09.01. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 23.01. 09:00 - 11:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The nature of lexical knowledge, its characteristics and organization, as well as the way it is stored and recalled, form an important part of ongoing research in the areas of cognitive linguistics, SLA and foreign language teaching. In this course, we will explore and discuss selected insights gained in these fields. Topics will thus include research into the development of the (second language) mental lexicon, specific issues related to the memorization, storage and recall of vocabulary, as well the application of vocabulary learning theories in language teaching.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

class participation, assignments, presentation, mini-paper.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

In this course, students will gain specialized knowledge in the area of the (L2) mental lexicon. Furthermore, students are encouraged to reflect critically on the relevance of theoretical and empirical insights for language learning and teaching.

Prüfungsstoff

informative mini-sessions, interactive group-work, student presentations, discussions.

Literatur

Readings will be provided in class.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: UF 344;
Code/Modul: UF 4.2.3-223;
Lehrinhalt: 12-0028

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33