Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
123231 AR Literature Course (interactive) (2016S)
Life-Writing
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 17.02.2016 00:00 bis Di 23.02.2016 23:59
- Abmeldung bis Do 31.03.2016 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 19.04. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Dienstag 03.05. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Dienstag 24.05. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Dienstag 07.06. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Dienstag 14.06. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Dienstag 21.06. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Dienstag 28.06. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
People are eternally fascinated by other people's life stories, and the urge to record these stories is often considered a basic human need. This course will explore the representation of historical and contemporary lives in biography, autobiography, biographical fiction, biopics, bioplays, biographical poetry and blogs, on the basis of extracts from a range of texts (including Jackie Kay’s Red Dust Road and The Adoption Papers, Amma Asante’s biopic Belle, David Ebershoff’s The Danish Girl, but partly of the participants’ own choosing). Themes that will occupy us throughout include the aesthetics and politics of subject representation and the notion of biographical truth in different media, the questions whose lives get told, for what reasons, and in what form. We will also address the benefits of using life-writing texts in the EFL classroom.AIMS: Students will become familiar with a range of genres of life-writing. They will be able to explain key concerns articulated in these works and contextualize them appropriately with reference to their generic context and to historical sources. They will further be able to apply various critical approaches to life writing – such as biographical theory, cultural memory studies, gender and postcolonial theory –in presentations, discussions and in a short scholarly paper.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
30% active class participation
35% presentation
35% short term paper
35% presentation
35% short term paper
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Extracts from selected primary texts and critical literature will be made available on Moodle.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: UF 344;
Code/Modul: UF4.2.4-323;
Lehrinhalt: 12-0266
Code/Modul: UF4.2.4-323;
Lehrinhalt: 12-0266
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33