Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
123250 AR Literature Course - 1/2 (MA) American/North American & Cultural Studies (2024W)
US Border Stories: Literature, Art, Music
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 09.09.2024 12:00 bis Mo 23.09.2024 12:00
- Abmeldung bis Do 31.10.2024 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
ATTN: no course on Oct. 18 due to a conference panel I'm participating in
- Freitag 11.10. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Freitag 18.10. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Freitag 25.10. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Freitag 08.11. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Freitag 15.11. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Freitag 22.11. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Freitag 29.11. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Freitag 06.12. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Freitag 13.12. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Freitag 10.01. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Freitag 17.01. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Freitag 24.01. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- N Freitag 31.01. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
* regular attendance
* research-based presentation incl. handout with bibliography and slides in small teams (25%)
* written response paper (ca 1,000 w) on select course material (25%)
* final in-class essay in the last session (25%) open primary texts
* active class participation, incl. preparation of reading materials and questions for in-class discussion, feedback to student presentations (25%)
* research-based presentation incl. handout with bibliography and slides in small teams (25%)
* written response paper (ca 1,000 w) on select course material (25%)
* final in-class essay in the last session (25%) open primary texts
* active class participation, incl. preparation of reading materials and questions for in-class discussion, feedback to student presentations (25%)
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
In all of the above areas (class participation, presentation, writing assignments) you have to reach at least 60% to pass this class.
Prüfungsstoff
All the material discussed in class, esp. all the primary reading material and essays provided on Moodle
Literatur
Please read for the first session:
1) Gloria Anzaldúa, from Borderlands/La Frontera (Moodle)
2) Wendy Brown, from Walled States, Waning Sovereignty,
further texts tbd depending on student projects
1) Gloria Anzaldúa, from Borderlands/La Frontera (Moodle)
2) Wendy Brown, from Walled States, Waning Sovereignty,
further texts tbd depending on student projects
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: MA 844(2); MA UF 046/507
Code/Modul: MA 3.1, 3.2; M04A
Lehrinhalt: 12-0267
Code/Modul: MA 3.1, 3.2; M04A
Lehrinhalt: 12-0267
Letzte Änderung: Do 05.09.2024 17:06
Goals: students know the history of the US-Mexican border, incl. contemporary issues around this area; they can interpret and critically discuss cultural texts that enact the border as a site of struggle and contestation, using apporpriate methodologies.