124344 PS Literary Studies / Proseminar Literature (2018S)
Angels and Demons: Dialectical Victorian Constructions and Subversive (Post-)Modernist Deconstructions of Femininity in Literature and Theory
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 21.02.2018 00:00 bis Di 27.02.2018 23:59
- Abmeldung bis Sa 31.03.2018 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 13.03. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Dienstag 20.03. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Dienstag 10.04. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Dienstag 17.04. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Dienstag 24.04. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Dienstag 08.05. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Dienstag 15.05. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Dienstag 29.05. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Dienstag 05.06. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Dienstag 12.06. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Dienstag 19.06. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Dienstag 26.06. 14:00 - 16:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Regular Participation
Participation in Plenum Discussions
Oral Presentation (max. 15 mins per presenter)
Short Written Reflections (300 words)
Final Paper (the lecturer will provide an introduction how to conceptualize the PS-Paper)
Participation in Plenum Discussions
Oral Presentation (max. 15 mins per presenter)
Short Written Reflections (300 words)
Final Paper (the lecturer will provide an introduction how to conceptualize the PS-Paper)
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
TENTATIVE List of Texts discussed (final shortened and revised list of texts will be provided by end of February)
Romanticism & Pre-raffaelites:
Keats, John. “La Belle Dame Sans Merci” (1819)
Shelley, Percy. "Alastor" (1815)
Rossetti, Dante Gabriel. „The Blessed Damozel“ (1847)
Rossetti, Christina. „Goblin Market“ (1862)
Victorianism
Browning, Robert. „My Last Duchess“ (1842)
Bronte, Charlotte. Jane Eyre. (1847)
Stoker, Bram. Dracula. (1897)
Modernism - Postmodernism
Barnes, Djuna. Nightwood. (1936)
Plath, Sylvia. “Lady Lazarus”; “Medusa”; “Ariel” (1965)
Duffy, Carol Anne. “Mrs. Beast”, “Mrs Lazarus” “Salome” In: The World’s Wife (1999)
Beat:
Ginsberg "Howl" (1959)
Romanticism & Pre-raffaelites:
Keats, John. “La Belle Dame Sans Merci” (1819)
Shelley, Percy. "Alastor" (1815)
Rossetti, Dante Gabriel. „The Blessed Damozel“ (1847)
Rossetti, Christina. „Goblin Market“ (1862)
Victorianism
Browning, Robert. „My Last Duchess“ (1842)
Bronte, Charlotte. Jane Eyre. (1847)
Stoker, Bram. Dracula. (1897)
Modernism - Postmodernism
Barnes, Djuna. Nightwood. (1936)
Plath, Sylvia. “Lady Lazarus”; “Medusa”; “Ariel” (1965)
Duffy, Carol Anne. “Mrs. Beast”, “Mrs Lazarus” “Salome” In: The World’s Wife (1999)
Beat:
Ginsberg "Howl" (1959)
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: UF 344, BA 612; BEd 046 / 407
Code/Modul: UF 3.3.3-304, BA10.1; BEd 08a.1, BEd 08b.2
Lehrinhalt: 12-3041
Code/Modul: UF 3.3.3-304, BA10.1; BEd 08a.1, BEd 08b.2
Lehrinhalt: 12-3041
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33
Special focus will be put on the meaning of the texts in the historical, cultural and social contexts of the respective literary period. This analysis will be embedded in a discussion of related stylistic devices and narrative strategies such as: dramatic monologue, metaficiton, intertextuality, rewriting, deconstruction. Literature will be read in context of responding to changing historical, social and cultural conditions wherein literary devices become discursive tools for critical comment and reflection.