Universität Wien
Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

126228 UE Specific Issues in EFL Teaching (2012S)

English in Adult Education

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Freitag 09.03. 17:00 - 20:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Samstag 10.03. 09:00 - 12:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Donnerstag 19.04. 16:00 - 19:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Freitag 20.04. 15:00 - 18:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Samstag 21.04. 09:00 - 12:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Samstag 21.04. 13:30 - 17:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Donnerstag 31.05. 16:00 - 19:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This course addresses the pivotal factors that influence foreign language learning in adult life within a formal learner setting, and resulting educational implications. We will explore and discuss the relevance and impact of the following parameters: psychological traits, cognitive and metacognitive dimensions, individual characteristics, neuroscientific considerations, age and learning aptitude, learner strategies and techniques, socio-political requirements (globalization, lifelong learning). Another key aspect is the role of the language teacher/instructor in adult education (advisor, coordinator, manager), his/her self-concept, and the importance of rapport. On the basis of relevant underlying concepts and the identification of specific learner requirements we will discuss a range of methodological approaches (e.g. chances and constraints of learner autonomy) and develop appropriate teaching/learning methods, techniques and tools.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Regular and active participation, portfolio, presentation, class observation, micro-teaching.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The aim of the course is twofold: first, to identify the potentials and dynamics of teacher/learner interaction in a formal adult classroom setting (and beyond) and second, to foster the development of a specific teacher profile.

Prüfungsstoff

Project work, research and discussions, observation and teaching practice in educational institutions, oral presentations.

Literatur

Suggestions will be made in class.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: Diplom 343, UF 344, ME 812;
Code/Modul: Diplom 625/626, UF 4.2.1-623, ME3, ME5;
Lehrinhalt: 12-6230

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33