Universität Wien
Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

126290 KO Principles of English Language Teaching Methodology (2016S)

3.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Zusammenfassung

1 Mehlmauer-Larcher , Moodle
2 Mehlmauer-Larcher , Moodle
3 Mehlmauer-Larcher , Moodle
4 Heaney , Moodle
5 Heaney , Moodle

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.

Gruppen

Gruppe 1

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Montag 07.03. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 14.03. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 04.04. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 11.04. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 18.04. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 25.04. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 02.05. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 09.05. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 23.05. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 30.05. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 06.06. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 13.06. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 20.06. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 27.06. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

active participation in class activities, regular readings; group presentations; final exam consisting of 2 parts

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The course focuses on the three main categories of ELT methodology: language, learning and teaching. Student teachers of English understand new developments and controversial issues in the field of English language teaching. Additionally they are are assisted in the process of self-evaluating their professional development.

Prüfungsstoff

group activities, discussions, short presentations by the lecturer and by students, peer teaching sessions

Gruppe 2

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Montag 07.03. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 14.03. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 04.04. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 11.04. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 18.04. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 25.04. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 02.05. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 09.05. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 23.05. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 30.05. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 06.06. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 13.06. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 20.06. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Montag 27.06. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

active participation in class activities, regular readings; group presentations; final exam consisting of 2 parts

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The course focuses on the three main categories of ELT methodology: language, learning and teaching. Student teachers of English understand new developments and controversial issues in the field of English language teaching. Additionally they are are assisted in the process of self-evaluating their professional development.

Prüfungsstoff

group activities, discussions, short presentations by the lecturer and by students, peer teaching sessions

Gruppe 3

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Dienstag 08.03. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 15.03. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 05.04. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 12.04. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 19.04. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 26.04. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 03.05. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 10.05. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 24.05. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 31.05. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 07.06. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 14.06. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 21.06. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 28.06. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

active participation in class activities, regular readings; group presentations; final exam consisting of 2 parts

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The course focuses on the three main categories of ELT methodology: language, learning and teaching. Student teachers of English understand new developments and controversial issues in the field of English language teaching. Additionally they are are assisted in the process of self-evaluating their professional development.

Prüfungsstoff

group activities, discussions, short presentations by the lecturer and by students, peer teaching sessions

Gruppe 4

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Dienstag 08.03. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 15.03. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 05.04. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 12.04. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 19.04. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 26.04. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 03.05. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 10.05. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 24.05. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 31.05. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 07.06. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 14.06. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 21.06. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Dienstag 28.06. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The course focuses on the three main categories of ELT methodology: language, learning and teaching. Student teachers of English understand new developments and controversial issues in the field of English language teaching. Additionally they are assisted in the process of self-evaluating their professional development.

Methods:
Group activities, discussions, short presentations by the lecturer and by students, peer teaching sessions.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Active participation in class activities, regular readings & moodle activities; group presentations; final exam consisting of 2 parts (one open book)

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

- Assignments (reading & other assignments, participation in online discussions, class activities, etc.) 20%
- Presenting an approach 20%
- Written exam part 1 20%
Part 2: 40% (open book)

All parts (1, 2, 3 and 4) must be completed and three out of the four parts must be positive. The pass grade is 60%.

Prüfungsstoff

Topics covered in class (see course schedule)

Gruppe 5

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Mittwoch 09.03. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Mittwoch 16.03. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Mittwoch 06.04. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Mittwoch 13.04. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Mittwoch 20.04. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Mittwoch 27.04. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Mittwoch 04.05. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Mittwoch 11.05. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Mittwoch 18.05. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Mittwoch 25.05. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Mittwoch 01.06. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Mittwoch 08.06. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Mittwoch 15.06. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Mittwoch 22.06. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Mittwoch 29.06. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The course focuses on the three main categories of ELT methodology: language, learning and teaching. Student teachers of English understand new developments and controversial issues in the field of English language teaching. Additionally they are assisted in the process of self-evaluating their professional development.

Methods:

Group activities, discussions, short presentations by the lecturer and by students, peer teaching sessions.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Active participation in class activities, regular readings & moodle activities; group presentations; final exam consisting of 2 parts (one open book)

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

- Assignments (reading & other assignments, participation in online discussions, class activities, etc.) 20%
- Presenting an approach 20%
- Written exam part 1 20%
Part 2: 40% (open book)

All parts (1, 2, 3 and 4) must be completed and three out of the four parts must be positive. The pass grade is 60%.

Prüfungsstoff

Topics covered in class (see course schedule)

Information

Literatur

Reading provided in class and on the Moodle platform

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: UF 344; BEd 046
Code/Modul: 629; UF BEd 07.2
Lehrinhalt: 12-4672

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33