Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
126710 FK BEd 07.1: FK Language Assessment and Feedback (2024W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 09.09.2024 12:00 bis Mo 23.09.2024 12:00
- Abmeldung bis Do 31.10.2024 23:59
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
NB: *The class on 08.01.2025 will be moved to SR 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13*
- Mittwoch 09.10. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 16.10. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 23.10. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 30.10. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 06.11. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 13.11. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 20.11. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 27.11. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 04.12. 12:15 - 13:45 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Mittwoch 11.12. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 08.01. 12:15 - 13:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 15.01. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 22.01. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 29.01. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Gruppe 2
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 08.10. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 15.10. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 22.10. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 29.10. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 12.11. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 19.11. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 26.11. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 03.12. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 10.12. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 17.12. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 07.01. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 14.01. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 21.01. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 28.01. 10:15 - 11:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Gruppe 3
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
NB: *The class on 08.01.2025 will be moved to the Helene-Richter-Saal Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-21*
- Mittwoch 09.10. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 16.10. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 23.10. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 30.10. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 06.11. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 13.11. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 20.11. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 27.11. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 04.12. 18:00 - 20:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Mittwoch 11.12. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 08.01. 18:15 - 19:45 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Mittwoch 15.01. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 22.01. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 29.01. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Gruppe 4
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 08.10. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 15.10. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 22.10. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 29.10. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 12.11. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 19.11. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 26.11. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 03.12. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 10.12. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 17.12. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 07.01. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 14.01. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 21.01. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Dienstag 28.01. 12:15 - 13:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Assessment will be based on students' own/group projects, continuous assessment (classwork/homework), one mid-term exam and one final written assignment.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Attendance (max. 2 absences)Part 1: Classwork/homework (individual/in pairs/groups) incl. analysing/developing/evaluating two tasks suitable for a "Schularbeit" (vocabulary or grammar: 10%; writing: 20%), rater training for writing (individual: 5%; group: 10%). The assessment grids/keys for the different assignments are given in Moodle and reflect the process and the product. (45% in all)
Part 2: One mid-term exam in relation to specified texts (20%)
Part 3: Final written assignment, 1,500-2,000 words, uploaded in Moodle (35%)
Two of the three parts as well as the overall score must be positive.Grading scale: 1 (sehr gut) 100-90%; 2 (gut) 89-80%; 3 (befriedigend), 79-70%; 4 (genügend) 69-60%; 5 (nicht genügend) 59-0%.
Part 2: One mid-term exam in relation to specified texts (20%)
Part 3: Final written assignment, 1,500-2,000 words, uploaded in Moodle (35%)
Two of the three parts as well as the overall score must be positive.Grading scale: 1 (sehr gut) 100-90%; 2 (gut) 89-80%; 3 (befriedigend), 79-70%; 4 (genügend) 69-60%; 5 (nicht genügend) 59-0%.
Prüfungsstoff
Continuous assessment based on classwork/homework, rater training, mid-term exam, final written assignment, as listed above.
Details on assignments given in class and on Moodle.
Details on assignments given in class and on Moodle.
Literatur
Handouts and reading texts will be made available on Moodle. (The printed class reader is no longer in use.) Sources include:
Brown, H. D., & Abeywickrama, P. (2010). Language assessment: Principles and classroom practices. (2nd ed.). Pearson Longman.
Cambridge language assessment series (Cambridge University Press, various authors)
Hughes, A., & Hughes, J. (2020). Testing for language teachers. (3rd ed.). Cambridge University Press.
Brown, H. D., & Abeywickrama, P. (2010). Language assessment: Principles and classroom practices. (2nd ed.). Pearson Longman.
Cambridge language assessment series (Cambridge University Press, various authors)
Hughes, A., & Hughes, J. (2020). Testing for language teachers. (3rd ed.). Cambridge University Press.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: BEd 046/407
Code/Modul: BEd 07.1
Lehrinhalt: 12-0608
Code/Modul: BEd 07.1
Lehrinhalt: 12-0608
Letzte Änderung: Mo 02.12.2024 11:46
This course is designed to give future teachers a basic grounding in the core areas of assessment, including construct definition, test specifications, item formats, validity of assessments, reliability of judgements, test practicality, feedback and learning-oriented assessment. The assessment of all four skills, plus grammar and vocabulary, will be covered to varying degrees (incl. analysing/adapting existing tasks), as are rater training for writing/speaking and the practicalities of formative and summative assessment in the Austrian classroom.The major aims are to
* develop a basic understanding of fundamental concepts in language assessment with a special focus on the classroom context;
* understand how to implement these concepts in the selection, development and evaluation of assessment instruments used;
* understand the links between assessment, testing, learning and teaching;
* help participants to become confident enough to continue learning about language assessment on their own.Methods:
Classroom projects, individual/pair/group work (compiling tasks for a "Schularbeit", rater training), discussion of readings, critical reflection on key concepts in language assessment, critical evaluation of assessment instruments