Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
126720 VK BEd 7.2: VK Principles of English Language Teaching (Methodology, Materials, Media) (2024W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 09.09.2024 12:00 bis Mo 23.09.2024 12:00
- Abmeldung bis Do 31.10.2024 23:59
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 17.10. 09:00 - 11:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 24.10. 09:00 - 11:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 31.10. 09:00 - 11:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 07.11. 09:00 - 11:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 14.11. 09:00 - 11:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 21.11. 09:00 - 11:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 28.11. 09:00 - 11:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 05.12. 09:00 - 11:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 12.12. 09:00 - 11:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 09.01. 09:00 - 11:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 16.01. 09:00 - 11:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- N Donnerstag 23.01. 09:00 - 11:30 Digital
- Donnerstag 30.01. 09:00 - 11:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Gruppe 2
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 07.10. 10:00 - 12:30 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 14.10. 10:00 - 12:30 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 21.10. 10:00 - 12:30 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 28.10. 10:00 - 12:30 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 04.11. 10:00 - 12:30 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 11.11. 10:00 - 12:30 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 18.11. 10:00 - 12:30 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 25.11. 10:00 - 12:30 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 02.12. 10:00 - 12:30 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 09.12. 10:00 - 12:30 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 16.12. 10:00 - 12:30 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 13.01. 10:00 - 12:30 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- N Montag 20.01. 10:00 - 12:30 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 27.01. 10:00 - 12:30 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Gruppe 3
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 07.10. 13:30 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 14.10. 13:30 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 21.10. 13:30 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 28.10. 13:30 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 04.11. 13:30 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 11.11. 13:30 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 18.11. 13:30 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 25.11. 13:30 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 02.12. 13:30 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 09.12. 13:30 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 16.12. 13:30 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 13.01. 13:30 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- N Montag 20.01. 13:30 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 27.01. 13:30 - 16:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Gruppe 4
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 09.10. 08:15 - 10:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 16.10. 08:15 - 10:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 23.10. 08:15 - 10:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 30.10. 08:15 - 10:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 06.11. 08:15 - 10:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 13.11. 08:15 - 10:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 20.11. 08:15 - 10:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 27.11. 08:15 - 10:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 04.12. 08:15 - 10:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 11.12. 08:15 - 10:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 08.01. 08:15 - 10:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 15.01. 08:15 - 10:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- N Mittwoch 22.01. 08:15 - 10:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 29.01. 08:15 - 10:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Gruppe 5
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 08.10. 09:00 - 11:30 Digital
- Dienstag 15.10. 09:00 - 11:30 Digital
- Dienstag 22.10. 09:00 - 11:30 Digital
- Dienstag 29.10. 09:00 - 11:30 Digital
- Dienstag 05.11. 09:00 - 11:30 Digital
- Dienstag 12.11. 09:00 - 11:30 Digital
- Dienstag 19.11. 09:00 - 11:30 Digital
- Dienstag 26.11. 09:00 - 11:30 Digital
- Dienstag 03.12. 09:00 - 11:30 Digital
- Dienstag 10.12. 09:00 - 11:30 Digital
- Dienstag 17.12. 09:00 - 11:30 Digital
- Dienstag 07.01. 09:00 - 11:30 Digital
- Dienstag 14.01. 09:00 - 11:30 Digital
- N Dienstag 21.01. 09:00 - 11:30 Digital
- Dienstag 28.01. 10:00 - 11:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Course work (active participation in class activities, regular reading & other assignments, participation in discussions & Moodle activities, etc.); presenting an ELT approach (group presentation/lesson plan & analysis); two portfolio tasks; two-part written exam.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Assessment:
1) Course work (15%)
2) Presenting an approach (20%)
3) Portfolio tasks: New Media (20%), ESP (15%)
4) Written exam: closed book + open book (30%)Minimum requirements:
- Regular attendance (max. 2 absences)
- Exam must be positive; all portfolio tasks have to be submitted.Grading scale:
1 (sehr gut) 100-90%;
2 (gut) 89-80%;
3 (befriedigend), 79-70%;
4 (genügend) 69-60%;
5 (nicht genügend) 59-0%
1) Course work (15%)
2) Presenting an approach (20%)
3) Portfolio tasks: New Media (20%), ESP (15%)
4) Written exam: closed book + open book (30%)Minimum requirements:
- Regular attendance (max. 2 absences)
- Exam must be positive; all portfolio tasks have to be submitted.Grading scale:
1 (sehr gut) 100-90%;
2 (gut) 89-80%;
3 (befriedigend), 79-70%;
4 (genügend) 69-60%;
5 (nicht genügend) 59-0%
Prüfungsstoff
Group presentation, 2 portfolio tasks, 2-part written exam, course work, as listed above, based on topics covered in class (see Ziele, Inhalte und Methode/course schedule). Details on assignments given in class and on Moodle.
Literatur
Anthony, L. (2018). Introducing English for specific purposes. Routledge.
Hall, G. (2016). Method, methods and methodology: Historical trends and current debates. In G. Hall (Ed.), The Routledge handbook of English language teaching (ch. 15). Routledge.
Hinkel, E. (Ed.). (2005). Handbook of research in second language teaching and learning. Lawrence Erlbaum.
Langer de Ramirez, L. (2010). Empower English language learners with tools from the web. Corwin.
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching (3rd ed.). Cambridge University Press.
Widdowson, H. G. (2003). Defining issues in English language teaching. Oxford University Press.Plus reading provided in class and on Moodle.
Hall, G. (2016). Method, methods and methodology: Historical trends and current debates. In G. Hall (Ed.), The Routledge handbook of English language teaching (ch. 15). Routledge.
Hinkel, E. (Ed.). (2005). Handbook of research in second language teaching and learning. Lawrence Erlbaum.
Langer de Ramirez, L. (2010). Empower English language learners with tools from the web. Corwin.
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching (3rd ed.). Cambridge University Press.
Widdowson, H. G. (2003). Defining issues in English language teaching. Oxford University Press.Plus reading provided in class and on Moodle.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: BEd 046 / 407
Code/Modul: UF BEd 07.2
Lehrinhalt: 12-0609
Code/Modul: UF BEd 07.2
Lehrinhalt: 12-0609
Letzte Änderung: Mi 20.11.2024 12:06
The course aims at developing a reflective and critical understanding of English Language Teaching in students through a consideration of the guiding principles underlying professional ELT. Within each of these key principles, a selection of thematic areas will be discussed covering:
- Principles of research-based teaching (topics: the relevance of ‘theory’ for teaching practice; EFL teaching as a profession)
- Principles of accountability in teaching (topics: connections between the CEFR, educational standards, ELP & EPOSTL, iKM+ and the standardized Matura)
- Principles of inclusive teaching (topics: multilingual in the ELT classroom, individual learner differences, inclusion of neurodiverse learners)
- Principles of technology-enhanced EFL teaching (topics: integrating New Media in language teaching)In addition, the course will encourage in-depth engagement by students with a range of current approaches to EFL teaching, including:
- Presenting, trying out and evaluating selected approaches to EFL teaching
- Discussion of the ‘post-method era’
- English as a Lingua Franca and its influence on teaching
- Teaching English for Specific Purposes.A mixture of methods will be employed, including
- both individual and group (online) activities in and outside of class time
- discussions in class
- short presentations by the lecturer
- group presentations by students.