130106 PS Sozialgeschichte der Lit. (PS): Postcolonial Con-Texts. Writing Back to the Canon (2014S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 10.02.2014 09:00 bis Do 27.02.2014 23:59
- Abmeldung bis Mo 31.03.2014 23:59
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 04.03. 12:30 - 14:00 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 11.03. 12:30 - 14:00 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 18.03. 12:30 - 14:00 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 25.03. 12:30 - 14:00 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 01.04. 12:30 - 14:00 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 08.04. 12:30 - 14:00 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 29.04. 12:30 - 14:00 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 06.05. 12:30 - 14:00 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 13.05. 12:30 - 14:00 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 20.05. 12:30 - 14:00 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 27.05. 12:30 - 14:00 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 03.06. 12:30 - 14:00 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 17.06. 12:30 - 14:00 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 24.06. 12:30 - 14:00 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Participation (20%), oral presentation (20%), argumentative essay, 10-12 pages (60%)
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
- identify, analyse and understand key philosophical, historical, social and aesthetic issues of postcolonial literature
- analyse key postcolonial works in terms of their social, historical, philosophical, and aesthetic significance
- apply close reading skills to a variety of literary texts
- reflect critically on the relations between primary texts and relevant secondary texts
- discriminate between ideas and and justify personal positions
- produce well-structured, relevant arguments with an appropriate intellectual framework
- analyse key postcolonial works in terms of their social, historical, philosophical, and aesthetic significance
- apply close reading skills to a variety of literary texts
- reflect critically on the relations between primary texts and relevant secondary texts
- discriminate between ideas and and justify personal positions
- produce well-structured, relevant arguments with an appropriate intellectual framework
Prüfungsstoff
Literatur
Primary literature:
Daniel Defoe, Robinson Crusoe (1719)
Charlotte Brönte, Jane Eyre (1847)
Joseph Conrad, Heart of Darkness (1899)
William Shakespeare, The Tempest (1610-1611)
J. M. Coetzee, Foe (1986)
Jean Rhys, Wide Sargasso Sea (1966)
Chinua Achebe, Things Fall Apart (1958)
Aimé Césaire, Une Tempête (1968)
Daniel Defoe, Robinson Crusoe (1719)
Charlotte Brönte, Jane Eyre (1847)
Joseph Conrad, Heart of Darkness (1899)
William Shakespeare, The Tempest (1610-1611)
J. M. Coetzee, Foe (1986)
Jean Rhys, Wide Sargasso Sea (1966)
Chinua Achebe, Things Fall Apart (1958)
Aimé Césaire, Une Tempête (1968)
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
BA M5
Letzte Änderung: Do 04.07.2024 00:13
Over the last 20 years, the study of postcolonial rewritings of the English canon has attracted considerable attention. This course will focus on the most famous examples, attempting to survey some of the distinctive characteristics of such writing.