Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
130181 KU-VL Sprachwissenschaft Aufbau: Inleiding tot meertaligheid (2011W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Details
Sprache: Niederländisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 11.10. 13:15 - 14:45 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
- Dienstag 18.10. 13:15 - 14:45 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
- Dienstag 25.10. 13:15 - 14:45 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
- Dienstag 08.11. 13:15 - 14:45 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
- Dienstag 15.11. 13:15 - 14:45 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
- Dienstag 22.11. 13:15 - 14:45 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
- Dienstag 29.11. 13:15 - 14:45 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
- Dienstag 06.12. 13:15 - 14:45 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
- Dienstag 13.12. 13:15 - 14:45 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
- Dienstag 10.01. 13:15 - 14:45 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
- Dienstag 17.01. 13:15 - 14:45 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
- Dienstag 24.01. 13:15 - 14:45 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
- Dienstag 31.01. 13:15 - 14:45 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
In dit college zullen we ons bezighouden met verschillende aspecten van (onderzoek naar) meertaligheid. Daarbij zullen de volgende thema's centraal staan: taalbehoud en taalverschuiving (waarom blijven mensen een taal spreken en waarom niet?), taalideologie & meertaligheid (wat betekent taal voor onze identiteit? welke houding hebben we t.o.v. verschillende talen?) en taalkeuze (wie kiest voor welke taal in welke context en waarom?).Eingangsvoraussetzungen: Modul 2 (für DCC); Modul 2 (für BA)
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
'prüfungsimmanent', schriftelijke en mondelinge opdrachten
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Het is de bedoeling dat deelnemers kennis maken met verschillende modellen en begrippen en dat ze die kunnen toepassen op concrete taalvoorbeelden.
Prüfungsstoff
werkcollege met mondelinge en schriftelijke opdrachten
Literatur
Zal tijdens de eerste bijeenkomst bekend worden gemaakt.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
nb4c, njb4a (Nd130, Nd231, Nd250, Nd350)
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:34