Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
160053 PS Wissenschaftstheorie und Sprachwissenschaft (2013W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Details
Sprache: Deutsch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 10.10. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 17.10. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 24.10. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 31.10. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 07.11. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 14.11. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 21.11. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 28.11. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 05.12. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 12.12. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 09.01. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 16.01. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 23.01. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 30.01. 09:15 - 10:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Students must come prepared to class (i.e. read the assigned material beforehand), ask and answer questions, make a presentation with a handout/slides, and hand in assigned homework in time.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The goal of the course is to introduce students to a philosophical debate relevant to the discipline of linguistics and related cognitive sciences and enable them to reflect on the philosophical underpinnings of nativism.
Prüfungsstoff
Interactive teaching, handouts etc
Literatur
To be announced in class / on Moodle
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Master allgemeine Linguistik: MA1-M6
Master angewandte Linguistik: MA2-M5
Master Indogermanistik und historische Sprachwissenschaft: MA4-M2
Master angewandte Linguistik: MA2-M5
Master Indogermanistik und historische Sprachwissenschaft: MA4-M2
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:35
This course is about the so-called Poverty of the Stimulus argument, a classic from epistemology, historically the first one to motivate linguistic nativism, still the strongest support for this view in linguistics, and - as Fodor (1981) puts it - the existence proof for the possibility of cognitive science.