Universität Wien
Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

160170 SE Seminar on the Theory of Grammar - Deficiency and Redundancy in Language (2022S)

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Dienstag 08.03. 16:00 - 17:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
  • Dienstag 15.03. 16:00 - 17:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
  • Dienstag 22.03. 16:00 - 17:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
  • Dienstag 29.03. 16:00 - 17:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
  • Dienstag 05.04. 16:00 - 17:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
  • Dienstag 26.04. 16:00 - 17:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
  • Dienstag 03.05. 16:00 - 17:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
  • Dienstag 10.05. 16:00 - 17:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
  • Dienstag 17.05. 16:00 - 17:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
  • Dienstag 24.05. 16:00 - 17:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
  • Dienstag 31.05. 16:00 - 17:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
  • Dienstag 14.06. 16:00 - 17:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
  • Dienstag 21.06. 16:00 - 17:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
  • Dienstag 28.06. 16:00 - 17:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This seminar will focus on theoretical and empirical issues surrounding deficiency and redundancy in natural language. Its empirical heart will consist in discussing arguably deficient elements such as clitics and null pronouns on the one hand, and reduplication (or doubling) phenomena, such as resumption, clitic doubling, determiner doubling, verb doubling, on the other, as well as their modelling in a formal theory of grammar.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Students are expected to do the readings before coming to class, come to class, participate actively by asking and answering questions, make a presentation with a handout, and write either an overview paper giving arguments for preferring a given analysis to alternatives from the literature, or a squib analyzing something having to do with the topic of the seminar.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Students are expected to do the readings before coming to class, come to class, participate actively by asking and answering questions, make a presentation with a handout, and write either an overview paper giving arguments for preferring a given analysis to alternatives from the literature, or a squib analyzing something having to do with the topic of the seminar.

Prüfungsstoff

All the topics discussed in the seminar.

Literatur

To be announced on the course page on Moodle.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

MA1-M3
MA1-APM4B

Letzte Änderung: Do 03.03.2022 16:08