Universität Wien
Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

160181 SE Seminar aus Grammatiktheorie (2021W)

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
VOR-ORT

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch, Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Dienstag 05.10. 16:30 - 18:00 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
  • Dienstag 12.10. 16:30 - 18:00 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
  • Dienstag 19.10. 16:30 - 18:00 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
  • Dienstag 09.11. 16:30 - 18:00 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
  • Dienstag 16.11. 16:30 - 18:00 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
  • Dienstag 23.11. 16:30 - 18:00 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
  • Dienstag 30.11. 16:30 - 18:00 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
  • Dienstag 07.12. 16:30 - 18:00 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
  • Dienstag 14.12. 16:30 - 18:00 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
  • Dienstag 11.01. 16:30 - 18:00 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
  • Dienstag 18.01. 16:30 - 18:00 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
  • Dienstag 25.01. 16:30 - 18:00 Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This seminar will focus on theoretical and empirical issues surrounding (structural) deficiency and redundancy in natural language. Its empirical heart will consist in discussing arguably deficient elements such as clitics and null pronouns on the one hand, and reduplication (or doubling) phenomena (such as clitic doubling, determiner doubling, verb doubling, ...) on the other, as well as their modelling in a formal theory of grammar.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Students are expected to do the readings before coming to class, come to class, participate actively by asking and answering questions, make a presentation with a handout, and write either an overview paper giving arguments for preferring a given analysis to alternatives from the literature, or a squib analyzing something having to do with the topic of the seminar.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Students are expected to do the readings before coming to class, come to class, participate actively by asking and answering questions, make a presentation with a handout, and write either an overview paper giving arguments for preferring a given analysis to alternatives from the literature, or a squib analyzing something having to do with the topic of the seminar.

Prüfungsstoff

All the topics discussed in the seminar.

Literatur

To be announced on the course page on Moodle.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

MA1-APM4B

Letzte Änderung: So 29.08.2021 14:28