Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
180004 SE Values in Science (2020S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Fr 14.02.2020 09:00 bis Mo 24.02.2020 10:00
- Anmeldung von Mi 26.02.2020 09:00 bis Mo 02.03.2020 10:00
- Abmeldung bis Do 30.04.2020 23:59
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 05.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Donnerstag 07.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Freitag 05.06. 09:45 - 14:00 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Freitag 12.06. 09:45 - 14:00 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Freitag 19.06. 09:45 - 14:00 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Freitag 26.06. 09:45 - 14:00 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
The seminar consists of lectures (6 full hours) and seminar work (16 full hours). Evaluation is based on
- 10%: Participation in lectures and seminars (including required readings)
- 40%: Seminar presentation and discussion (20 + 10 minutes)
- 50%: Seminar paper (10-15 pages) due July 20th
Absences policy: One absence is allowed. Other absences should be adequately motivated. Unjustified absences will impact one’s final grade.
- 10%: Participation in lectures and seminars (including required readings)
- 40%: Seminar presentation and discussion (20 + 10 minutes)
- 50%: Seminar paper (10-15 pages) due July 20th
Absences policy: One absence is allowed. Other absences should be adequately motivated. Unjustified absences will impact one’s final grade.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Elliott, Kevin C., and Steel, Daniel (Eds.) (2017). Current Controversies in Values and Science. New York and Oxon: Routledge.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:20
Learning Outcomes: The participants understand what is meant by the value-free ideal of science, and they are prepared to discuss arguments against and for the value-free ideal. They are familiar with normative approaches that are meant to replace the value-free ideal, such as Helen Longino’s social value management ideal, Miriam Solomon’s social empiricism, Philip Kitcher’s well-ordered science and Janet Kourany’s ideal of socially responsible science