Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
180146 KU Praktische Forschungsmethoden (2024W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 09.09.2024 09:00 bis So 15.09.2024 23:59
- Anmeldung von Di 24.09.2024 09:00 bis So 29.09.2024 23:59
- Abmeldung bis So 10.11.2024 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 16.10. 16:45 - 18:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Mittwoch 23.10. 16:45 - 18:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Mittwoch 30.10. 16:45 - 18:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Mittwoch 06.11. 16:45 - 18:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Mittwoch 13.11. 16:45 - 18:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Mittwoch 20.11. 16:45 - 18:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Mittwoch 27.11. 16:45 - 18:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Mittwoch 04.12. 16:45 - 18:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Mittwoch 11.12. 16:45 - 18:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Mittwoch 08.01. 16:45 - 18:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Mittwoch 15.01. 16:45 - 18:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- N Mittwoch 22.01. 16:45 - 18:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Mittwoch 29.01. 16:45 - 18:15 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
This course is a seminar with continuous assessment (there is no final examination).Attendance in seminar is required, please consult the syllabus for exceptions.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
For a passing grade, enrolled students mustI. Complete assigned readings for each class session, if any.
II. Complete homework assignments in a timely manner.
III. Complete the participation requirements.
Prüfungsstoff
N/A
Literatur
Readings and related material will be made available on Moodle for enrolled students.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 16.09.2024 17:26
* Students become familiar with different areas of philosophical research.
* Students become familiar with a variety of philosophical methods.
* Students gain skills in using research tools such as citation tools, libraries, and archives.
* Students learn about “soft” research skills such as communication, time management, and moderating and leading a discussion.
* Students practice presenting philosophical work to an audience of researchers and peers.
* Students practice giving and receiving feedback on their work with an audience of researchers and peers.NB, the language of teaching is English.