Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
190028 PS BM 18 Kategoriale Heilpädagogik bei speziellem Bedarf (2016S)
Families of Young Children with Autism
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 01.02.2016 09:00 bis Mo 22.02.2016 09:00
- Abmeldung bis Mo 21.03.2016 09:00
Details
max. 35 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
- Linda Flynn-Wilson
- Eva-Maria Ullmann (TutorIn)
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 23.05. 08:30 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Mittwoch 25.05. 08:30 - 13:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Freitag 27.05. 08:30 - 16:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Samstag 28.05. 08:30 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Montag 30.05. 08:30 - 13:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This lecture will include information about the characteristics of autism and strategies to work effectively with children with autism and their families. Research conducted with mothers and fathers of young children with autism will be discussed.Methods used will include activities, case studies, videos, small and large discussion groups.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
efficiency control, criterions how you evaluate scientific papersA rubric with important features of the students’ work will be used to score the papers and projects using the following grading system: participation/discussion (20%), presentation (30%) und term paper (50%) .
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Information from the lecture will come from research articles including, but not limited to,Flynn, L. & Ruiz, M. (2014). Partnerships with family members to meet the needs of their children. American Council on Rural Special Education, 140-145.Deris, A., DiCarlo, C., Flynn, L., Ota, C., & O’Hanlon, A. (2012). Investigation of social supports for parents of children with autism. International Journal of Early Childhood Special Education. 4(1), 17-32.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
BM 18
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:36