Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
190030 SE WM-M15 Beratung und Beratungsforschung (2016S)
Collaboration between Parents and Professionals
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 01.02.2016 09:00 bis Mo 22.02.2016 09:00
- Abmeldung bis Mo 21.03.2016 09:00
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
- Linda Flynn-Wilson
- Eva-Maria Ullmann (TutorIn)
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 30.05. 15:00 - 18:15 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
- Dienstag 31.05. 08:30 - 13:00 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
- Mittwoch 01.06. 14:00 - 18:15 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
- Donnerstag 02.06. 15:00 - 20:00 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
- Freitag 03.06. 08:30 - 13:00 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
- Samstag 04.06. 08:30 - 13:00 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This lecture will include information about creating partnerships with parents of children with disabilities. An emphasis will be on working with families who are from diverse cultural, racial, and linguistic backgrounds. Research conducted with parents of young children with disabilities will be discussed.Methods used will include activities, case studies, videos, small and large discussion groups.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
efficiency control, criterions how you evaluate scientific papersA rubric with important features of the students’ work will be used to score the papers and projects using the following grading system: participation/discussion (20%), presentation (30%) und term paper (50%) .
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Information from the lecture will come from research articles including, but not limited to,Flynn, L. & Ruiz, M. (2014). Partnerships with family members to meet the needs of their children. American Council on Rural Special Education, 140-145.Flynn, L.L., French, N., & Buswell, B. (2000). Involving Families in School. In D. Sands, E. Kozleski, & N. French (Eds.), Inclusive Education for the Twenty-First Century. Atlanta: Wadsworth Publishing Co, 230-251.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
WM-M15
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:36