Universität Wien
Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

190030 SE WM-M15 Beratung und Beratungsforschung (2016S)

Collaboration between Parents and Professionals

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Montag 30.05. 15:00 - 18:15 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
  • Dienstag 31.05. 08:30 - 13:00 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
  • Mittwoch 01.06. 14:00 - 18:15 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
  • Donnerstag 02.06. 15:00 - 20:00 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
  • Freitag 03.06. 08:30 - 13:00 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
  • Samstag 04.06. 08:30 - 13:00 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This lecture will include information about creating partnerships with parents of children with disabilities. An emphasis will be on working with families who are from diverse cultural, racial, and linguistic backgrounds. Research conducted with parents of young children with disabilities will be discussed.

Methods used will include activities, case studies, videos, small and large discussion groups.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

efficiency control, criterions how you evaluate scientific papers

A rubric with important features of the students’ work will be used to score the papers and projects using the following grading system: participation/discussion (20%), presentation (30%) und term paper (50%) .

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Prüfungsstoff

Literatur

Information from the lecture will come from research articles including, but not limited to,

Flynn, L. & Ruiz, M. (2014). Partnerships with family members to meet the needs of their children. American Council on Rural Special Education, 140-145.

Flynn, L.L., French, N., & Buswell, B. (2000). Involving Families in School. In D. Sands, E. Kozleski, & N. French (Eds.), Inclusive Education for the Twenty-First Century. Atlanta: Wadsworth Publishing Co, 230-251.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

WM-M15

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:36