Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
190056 SE WM-M14 Bildung und Gender (2024W)
Virtues, Values, and Desires: The Making of Gender in the History and Philosophy of Education
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 02.09.2024 06:30 bis Di 24.09.2024 09:00
- Anmeldung von Do 26.09.2024 11:00 bis Mo 30.09.2024 09:00
- Abmeldung bis Di 15.10.2024 09:00
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 24.10. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 07.11. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 21.11. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 05.12. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 16.01. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- N Donnerstag 23.01. 16:45 - 20:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Donnerstag 30.01. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This course aims to understand the historical gendering of knowledge and educational subjects.Why do we value specific knowledge higher than others, and how do ideas about knowledge and the subjects of knowledge shape and gender institutional knowledge? In this course, we examine the history of philosophy of education in light of contemporary perspectives on how values, virtues, and desires are cultivated in educational contexts. We examine the gendering of knowledge and the historicity of values, virtues, and vices in education and elaborate on how to understand contemporary educational ideals.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
• Mid-semester: mandatory, well-prepared oral presentation of a text to discuss with the seminar. This will account for 20% of the points that can be earned in the course (max. 4 points).
• End-of-Semester: a written essay (2000-2500 words) reflecting the knowledge and questions related to the course topic. You will also present your essay at the last seminar.
• End-of-Semester: a written essay (2000-2500 words) reflecting the knowledge and questions related to the course topic. You will also present your essay at the last seminar.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Active participation in the seminar.
Sufficient knowledge of English to read and understand some English texts and to follow the English-speaking course instructor.
Sufficient knowledge of English to read and understand some English texts and to follow the English-speaking course instructor.
Prüfungsstoff
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
WM-M14
Letzte Änderung: Do 17.10.2024 14:46