Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
190097 SE M5.2 Professionalisierung und Professonalität in pädagogischen Berufen (2016S)
Pädagogische Professionalität in transnationalen Räumen
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 01.02.2016 09:00 bis Mo 22.02.2016 09:00
- Anmeldung von Mi 24.02.2016 09:00 bis Mo 29.02.2016 14:00
- Abmeldung bis Mo 21.03.2016 09:00
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch, Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 03.03. 09:45 - 13:00 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Donnerstag 17.03. 09:45 - 13:00 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Donnerstag 14.04. 09:45 - 13:00 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Donnerstag 28.04. 09:45 - 13:00 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Donnerstag 12.05. 09:45 - 13:00 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Donnerstag 09.06. 09:45 - 13:00 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Donnerstag 23.06. 09:45 - 13:00 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Active participation, self-reflective assignment, report of empirical narrative inquiry
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The course aims to provide a sustained study of the lived expereince of professionals in transnational spaces in educational settings based on a number of readings, discussions and assignments. Student performance will be assessed according to a point system consisting of participation and attendance 20%, assignments (40%), conducting and reporting of research project (40%).
Prüfungsstoff
Discussion of assigned readings and literature research, conducting an empirical narrative inquiry
Literatur
Required as well as recommended readings will be assigned.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
M5.2
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:37
The central question oft he course is: What is it like for teachers and/or professionals in the field of education to work in these spaces of collision, tension, disagreement and rupture? Drawing on the methodology of Researching Lived Experience (van Manen) we will engage in an empirical and conceptual inquiry of the experience of professionalism in transnational educational settings.