Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
190241 SE Theorie und Praxis der Schulentwicklung (2013S)
Empirical insights: Evaluation of the CLIL school leaving exam
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Di 12.02.2013 09:00 bis Di 26.02.2013 09:00
- Abmeldung bis Do 04.04.2013 12:00
Details
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch, Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 12.03. 09:00 - 14:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 16.04. 09:00 - 14:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Dienstag 23.04. 09:00 - 14:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Dienstag 07.05. 09:00 - 14:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Dienstag 04.06. 09:00 - 14:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
The course will introduce students to the basic concepts and tools of empirical research. During the semester a small-scale study will be conducted in a secondary school where students will have the chance to implement the acquired theory in practice.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Participants will be assessed on the basis of their contribution to a small empirical case-study, their written research paper, oral presentation, and in-class participation.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
- introduce students to empirical research in schools
- impart basic knowledge about CLIL, bilingual education and assessment
- develop students ability to individually define and work with research questions
- develop students ability to construct an adequate research tools
- introduce qualitative and quantitative research methods (data collection, processing, and analysis/interpretation)
- develop students ability to document and present research results transparently
- impart basic knowledge about CLIL, bilingual education and assessment
- develop students ability to individually define and work with research questions
- develop students ability to construct an adequate research tools
- introduce qualitative and quantitative research methods (data collection, processing, and analysis/interpretation)
- develop students ability to document and present research results transparently
Prüfungsstoff
Course methods among others include developing and conducting a small research project, classroom and online discussions, in-class tasks, readings, and presentations.
Literatur
Readings will be provided on the Moodle platform.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:37