190266 VO 5.7.2 Rehabilitation, Education and Therapy I (2010S)
Labels
Details
max. 40 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Prüfungstermine
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 08.03. 17:15 - 18:45 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Montag 15.03. 17:15 - 18:45 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Montag 22.03. 17:15 - 18:45 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Montag 12.04. 17:15 - 18:45 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Montag 19.04. 17:15 - 18:45 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Montag 03.05. 17:15 - 18:45 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Montag 10.05. 17:15 - 18:45 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Montag 17.05. 17:15 - 18:45 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Basis of this lecture is the theory of "Sensing-Feeling-Thinking" (Gerber-Reinelt) which shows in a differentiated way the ontogenetic development of mankind. Furthermore it shows also which educational and rehabilitative therapies are necessary when there are deficits in the development of children, juveniles or grown up persons.This lecture points out according to the theory of the model "Sensing-Feeling-Thinking" (Gerber-Reinelt) which habilitative or rehabilitative measurements are appropiate (bio-psycho-intellectual-social) in paedagogics and therapy.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
5.7.2
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:37