Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
200122 SE Theorie und Empirie wissenschaftlichen Arbeitens (Arbeit, Wirtschaft und Gesellschaft) 2 (2022S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 21.02.2022 08:30 bis Mi 23.02.2022 08:26
- Abmeldung bis Mi 23.02.2022 08:26
Details
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 10.03. 13:15 - 16:30 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Donnerstag 17.03. 13:15 - 16:30 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Donnerstag 24.03. 13:15 - 16:30 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Donnerstag 31.03. 13:15 - 16:30 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Donnerstag 07.04. 13:15 - 16:30 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Donnerstag 28.04. 13:15 - 16:30 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Donnerstag 05.05. 13:15 - 16:30 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Donnerstag 12.05. 13:15 - 16:30 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Donnerstag 19.05. 13:15 - 16:30 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Donnerstag 02.06. 13:15 - 16:30 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Donnerstag 09.06. 13:15 - 16:30 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Donnerstag 23.06. 13:15 - 16:30 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Donnerstag 30.06. 13:15 - 16:30 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Performance assessments includes class participation, homework (40 %), and the final research paper (60 %).
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Attendance and completion of weekly tasks, presentation and submission of the written research paper (one paper per group).
Prüfungsstoff
Abilities to carry-out an ethically sound research study, analyse the data, and write a manuscript using relevant literature and supportive arguments will be examined.
Literatur
Simpson, S. H. (2015). Creating a data analysis plan: What to consider when choosing statistics for a study. Canadian Journal of Hospital Pharmacy, 68(4), 311–317. https://doi.org/10.4212/cjhp.v68i4.1471
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.03.2022 14:49
The course aims to provide master students with guidance for developing and improving their research skills in the field of Social and Consumer Psychology.Based on the research proposals they created in the Winter semester, students will learn how to plan, design and carry-out a research study in groups.Ultimately, the course is structured to help students conduct their own research using modern survey and experimental tools, analyse the results, and present the study in a written manuscript for evaluation.The course will be provided in English.