Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
200126 SE Vertiefungsseminar: Entwicklung und Bildung (2019W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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Vertiefungsseminare können nur fürs Pflichtmodul B verwendet werden! Eine Verwendung fürs Modul A4 Freie Fächer ist nicht möglich.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 02.09.2019 11:00 bis Mi 25.09.2019 09:00
- Abmeldung bis Fr 04.10.2019 09:00
Details
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 11.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Freitag 29.11. 15:00 - 18:15 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Samstag 30.11. 09:45 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Freitag 10.01. 15:00 - 18:15 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Samstag 11.01. 09:45 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Oral presentation (in groups) and written assignment (individual)
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Presence in the seminar sessions is mandatory (absence in one sub-session of 90min is tolerated).The grade will be determined based on the written assignment (submitted before deadline; 75%) and the oral presentation (25%), but each part individually has at least to be passed for the seminar to be completed successfully.
Prüfungsstoff
All seminar contents, including literature and material provided on moodle.
Literatur
Basic:
Feldman, R. (2017). The Neurobiology of Human Attachments. Trends in Cognitive Sciences, 21(2), 80-99. doi:10.1016/j.tics.2016.11.007Hasson, U., Ghazanfar, A. A., Galantucci, B., Garrod, S., & Keysers, C. (2012). Brain-to-brain coupling: a mechanism for creating and sharing a social world. Trends in Cognitive Sciences, 16(2), 114-121.Trainor, L. J., & Cirelli, L. (2015). Rhythm and interpersonal synchrony in early social development. Ann N Y Acad Sci, 1337, 45-52. doi:10.1111/nyas.12649
Feldman, R. (2017). The Neurobiology of Human Attachments. Trends in Cognitive Sciences, 21(2), 80-99. doi:10.1016/j.tics.2016.11.007Hasson, U., Ghazanfar, A. A., Galantucci, B., Garrod, S., & Keysers, C. (2012). Brain-to-brain coupling: a mechanism for creating and sharing a social world. Trends in Cognitive Sciences, 16(2), 114-121.Trainor, L. J., & Cirelli, L. (2015). Rhythm and interpersonal synchrony in early social development. Ann N Y Acad Sci, 1337, 45-52. doi:10.1111/nyas.12649
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:21
1. Attaining knowledge and understanding of the mechanisms and functions of interpersonal coordination.
2. Gaining insights into empirical research on interactional dynamics within and across different age groups.
3. To improve the techniques of oral and written presentations as well as to reflect and develop a critical view on study reports.Content:
The seminar focuses on the mechanisms and functions of interpersonal coordination on the behavioral, neural and physiological level. This includes, e.g. the effects of behavioral synchrony on prosocial behavior, the role of physiological synchrony for caregiver-infant attachment as well as achieving interpersonal coordination in and through music.Methods:
Oral presentations, discussions, group work (e.g., creation of posters in small groups).